جامعه دانشگاهی با همراهی قرآن می‌تواند روشنی‌بخش جامعه باشد
کد خبر: 3724264
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

جامعه دانشگاهی با همراهی قرآن می‌تواند روشنی‌بخش جامعه باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: جامعه علمی بدون قرآن نمی‌تواند دستگیری کند، جامعه دانشگاهی نیز بدون قرآن نمی‌تواند به تنهای روشنی‌بخش باشد.

جامعه دانشگاهی با قرآن می‌تواند روشنی‌بخش جامعه باشد

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز، 30 خردادماه در مراسم افتتاح مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره قرآن و عترت با اشاره به اینکه خداوند در سوره قدر می‌فرماید: «لیله القدر در معنی ظاهری این گونه است که ما قرآن را در شب قدر آفریدیم ،و بزرگان دین ما شب را در مسجد می گذراند»، اظهار کرد: در تفسیر به این معنی است که چون شب نماد ظلمت و از عالم تاریکی می‌آید لذا خداوند متعال شب را با نزول قرآن نورانی کرده است.
وی با اعلام اینکه برای رسیدن به نور و روشنایی باید به قرآن متوسل شویم، افزود: بدون قرار گرفتن در مسیر قرآن هیچگاه نمی‌توان به نور و روشنایی دست یافت و در مسیر هدایت و صراط مستقیم قرار نمی گیرید.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با تأکید بر توجه ویژه دانشگاه و مراکز علمی به قرآن اعلام کرد: قلب تپنده یک جامعه، دانشگاهیان هستند و اساتید و دانشجویان در واقع مرجع‌اند و می‌توانند به جامعه روشنایی ببخشند.
وی به شرایط بحرانی و نابسامان جامعه اشاره و عنوان کرد: در این شرایط خیلی بد و در این جامعه امروزی تنها باید با تمسک جستن به قرآن می‌توان راه حقیقت را پیدا کرد.
حجت‌الاسلام عارضی در پایان یادآور شد: جشنواره قرآن و عترت یک کار ارزشمندی است که توسط وزارت بهداشت شروع شده و در دانشگاه علوم پزشکی با عنایت خداوند رشد چشم گیری داشته است که امیدواریم هر سال بتواند به موفقیت بهتری برسد.

انتهای پیام

captcha