۳۶ سمن در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت دارند
کد خبر: 3724296
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

۳۶ سمن در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت دارند

گروه اجتماعی- رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: ۳۶ تشکل مردم نهاد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در یزد همکاری دارند.

۳۶ سمن در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار یزد صبح امروز در نشست خبری دبیر و روسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در بحث مشارکت های مردمی اقدامات خوبی انجام شده و با توجه به اینکه در سازمان های مردم نهاد برتر کشوری هستیم، طبیعی است انتظار داشته باشیم با این جایگاه در حوزه مواد مخدر در بحث پیشگیری و درمان نیز کارهایی انجام شود و اتکای اصلی در حوزه درمان مشارکت های مردمی باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ سازمان مردم نهاد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری دارند که یا موضوع اصلی آنها و یا یکی از محورهای اصلی آنها بحث مواد مخدر است.
طالبی افزود: از این تعداد ۲۲ سمن در حوزه کارهای فرهنگی، ۱۲ مورد هم در حوزه درمانی و دو سمن در حوزه پیشگیری و ایجاد اشتغال فعالیت دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته ۳۴۵ میلیون تومان به این تشکل ها کمک شده که ۵۵ میلیون تومان در بحث فرهنگی و مابقی در درمان و صیانت های احتماعی هزینه شده است.
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: تمرکز عمده فعالیت تشکل ها در مرکز استان وجود دارد به نحوی که  ۲۳ تشکل از ۳۶ تشکل در مرکز استان فعالیت دارند و مابقی در شهرستان ها فعال هستند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: 13 تشکل محوریت اجرای این برنامه‌ها را برعهده دارند که برنامه‌ های مختلفی از جمله برگزاری جشن‌های محلی در محلات، برگزاری مسابقات ورزشی، دوره‌های آموزشی و برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای تشکل‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر در خانه جوان برگزار خواهد شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان یزد

محمدحسین ستوده‌ نیا، رئیس کمیته مقابله باعرضه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد نیز در این نشست کنترل محورهای مواصلاتی، ارتقای امنیت اجتماعی، کنترل کویر و تردد در کویر را در اولویت دانست و اظهار کرد: طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در اطراف مراکز آموزشی و مدارس یکی از طرح‌ هایی است که از ابتدای سال تاکنون در حال اجراست.
وی طرح مبارزه با خرده فروشان و توزیع کنندگان، کنترل محورهای مواصلاتی و... را از برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر برشمرد و افزود: یکی از اقدامات در این هفته توجه به امور فرهنگی شامل اجرای تئاتر خیابانی در 4 محور است.
رئیس کمیته مقابله با عرضه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد، پخش بروشور، برگزاری نمایشگاه، تجلیل و بازدید از خانواده شهدا و...را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.
ستوده نیا با اشاره به اینکه در بحث پرونده های ارجاعی چهار درصد افزایش در تشکیل پرونده داشتیم گفت: در سال گذشته در طرح محورهای مواصلاتی 820 نفر، طرح پاکسازی نقاط آلوده 1896 نفر و طرح ارتقای امنیت اجتماعی 161 نفر دستگیر شده اند.
وی از کشف 38 تن مواد مخدر در سال گذشته خبر داد که نسبت به سال 95، 28 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

captcha