دشمنان نقش دایه مهربان‌تر از مادر را برای مردم بازی می‌کنند
کد خبر: 3724297
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
امیر حاتمی:

دشمنان نقش دایه مهربان‌تر از مادر را برای مردم بازی می‌کنند

گروه جهاد و حماسه ــ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان می‌خواهند نقش دایه مهربان‌تر از مادر را برای مردم بازی می‌کنند، اما مردم نقش آن‌ها در ترور دانشمندان هسته‌ای، پشتیبانی از صدام و گروهک‌های ضد انقلاب را فراموش نخواهند کرد.

رد نشود//

 

به گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت شهید مصطفی چمران، عصر امروز ۳۰ خرداد ماه با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر ابراهیم گلفام، جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، برادر شهید مصطفی چمران و جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس در حوزه هنری برگزار شد.

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با اشاره به این موضوع که تصمیم داشتم به مناسبت سالگرد شهید چمران به دیدار خانواده این شهید بزرگوار بروم، اما توفیق یافتم که در این مراسم دعوت شوم، گفت: این شهید بزرگوار به معنای واقعی انسان مؤمن و الهی بود. در هر گونه از ابعاد مختلف شخصیتی شهید اعم از علم، زندگی، جهاد، هنر و مردم دوستی جامع و کامل بود. هر بعدی از زندگی شهید را که می‌نگریم الگو است.

وی افزود: تنها دوران از فعالیت‌های شهید چمران که شاید کمتر به آن اشاره شده باشد، دوران مسئولیت وی در وزارت دفاع است که براساس اسناد وزارت خانه مطالبی را بیان خواهم کرد. شهید چمران از مرداد سال ۵۸ به عنوان وزیر دفاع منصوب شد. آن دوران نیروهای مسلح نیز همچون ارتش انسجام کافی را نداشت، زیرا جمعی از فرماندهان طاغوتی از کشور فرار کرده بودند و فرماندهان مورد تایید امام راحل به وضعیت مسلط نشده بودند. سپاه پاسداران هم شکل نگرفته بود. از سوی دیگر برخی ندای انحلال ارتش و نیروهای مسلح را سرمی‌دادند. یک عده هم سهم‌خواهی سیاسی می‌کردند. شهید چمران به عنوان یک رزمنده و یک انقلابی بدون تجربه کار دولتی، در چنین وضعیتی وارد وزارت دفاع شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: آن زمان در حوزه دفاعی وابسته به بیگانگان بودیم، هر زمان درخواست تجهیزات می‌شد، شهید با اعتقاد بر اینکه «ما می‌توانیم» در پاسخ نامه‌ها می‌نوشت که به امکانات و داشته‌های خودمان اتکا کنید. شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب به نیاز نیروهای مسلح تاکید داشت و همچنین معتقد بود که نباید با ارتش خشن برخورد کرد، زیرا انقلاب اسلامی باید یک نیروی قوی داشته باشد در غیر این صورت کشور در معرض خطر خواهد بود. امام راحل در چنین شرایطی تصمیم گرفتند که ارتش و نیروهای مسلح پابرجا بمانند. تیزبینی، آینده‌نگری و دقت در امور شهید در آن دوران بسیار مشهود است.

وی بیان کرد: برخی فشار می‌آوردند که قراردادهای منعقد شده در حوزه دفاعی را لغو کنیم، این امر صورت نگرفت، اما شهید چمران با اموری که رنگ اشرافی‌گری داشت به شدت مقابله کرد، زیرا معتقد بود که پول انقلاب اسلامی نباید صرف این‌گونه امور شود. امروز از نظر قدرت نظامی در نقطه‌ای قرار داریم که خار چشم دشمنان هستیم. به همین جهت دشمنان ما فریاد می‌زنند و می‌گویند که باید قدرت موشکی و همچنین حضور منطقه‌ای جمهوری اسلامی را متوقف کنیم. آنها می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند؛ این در حالی است که طی ۴۰ سال گذشته به موفقیت‌هایی دست یافتیم و هر روز گام‌های بلندتری برداشته می‌شود. این راه با استحکام ادامه پیدا خواهد کرد. ما به عنوان سربازان این ملت، راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

امیر حاتمی اظهار کرد: از نظر دریایی، زمینی، هوایی و دیگر عرصه‌های دفاعی آنچه که نیاز به دفاع بومی هست را داریم. در مسیری هستیم که ان شاءالله از نظر دفاعی عقب نمی‌مانیم. عقب نیافتادن در عرصه نظامی مهم است. ما به دنبال جنگ نیستیم، بلکه به دنبال این هستیم که جنگی رخ ندهد. اگر پس از پیروزی انقلاب جنگی رخ داد به این جهت بود که دشمن احساس کرد ما ضعیف هستیم‌. ما امروز با اتکا به متخصصین، دانشمندان، تکنیسین‌های وزارت دفاع و مراکز پژوهشی کشور، این راه را با اقتدار پیش خواهیم برد.

وی افزود: دشمنان امروز با ما جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند که هدف‌شان مردم است. ابتدا می‌خواهند از مردم به جهت نقشی که در پیروزی‌ انقلاب و اقتدار کشور ایفا کردند، انتقام بگیرند و از سوی دیگر مردم را از دولت مردان مایوس کنند. این در حالی است که دشمنان این راه را بارها رفته‌اند و شکست خورده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند ادای دایه مهربان‌تر از مادر را برای مردم درآوردند، اما مردم نقش آن‌ها در ترور دانشمندان هسته‌ای، پشتیبانی از صدام و گروهک‌های ضد انقلاب را فراموش نخواهند کرد. دشمنان داعش را در سوریه و عراق علیه ما آماده کردند. اما مردم امروز با پشتیبانی از انقلاب و دولت‌مردان تودهنی محکمی به دشمن خواهند زد و در اولین تجمع، جواب دشمنان خواهند داد. یقین دارم با ایستادگی با سرافرازی از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha