آموزش علوم قرآن و حدیث در مؤسسه آلمانی
کد خبر: 3724322
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

آموزش علوم قرآن و حدیث در مؤسسه آلمانی

گروه بین‌الملل - انستیتو علوم انسانی و اسلامی آلمان كه از سال 1997 (1376) فعالیت‌های خود را در هامبورگ آغاز کرد، در زمینه آموزش علوم قرآن و حدیث فعال است.

آموزش علوم قرآن و حدیث در مؤسسه آلمانیبه گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرام مطالعات اسلام و آلمان(اروپا)؛ این مؤسسه با اهداف آموزشی در دو حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی تأسیس شده است و در گرایش‌ها و رشته‌های مختلف دوره‌‌های آموزشی برگزار می‌کند.

انستیتو علوم انسانی آلمان علاوه بر ارائه دوره‌های آموزشی با برخی از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در اروپا و کشورهای اسلامی نیز همکاری دارد.

یکی از اهداف اصلی که این مؤسسه برای خود تعریف کرده، ایجاد بستر مناسب برای گفت‌و‌گو‌های بین ادیانی و فراهم‌ساختن فضای تعامل و تفاهم میان مسلمانان و جامعه غیر مسلمان از طریق آموزش و پژوهش است.

دوره‌های آموزشی این مؤسسه به شکل مجازی و غیر مجازی برای مخاطبان ارائه می‌شود و از جمله گرایش‌هایی که علاقه‌مندان می‌توانند در دوره‌های آن شرکت کنند، اسلام‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، فلسفه و عرفان و علوم قرآن و حدیث است.

این انستیتو علاوه بر این، مقالات، ترجمه‌ها و پژوهش‌های مختلفی در حوزه‌هایی که فعالیت دارد را در  نشریه خود با عنوان دیالوگ (گفت و گو) منتشر می‌کند و همچنین تا به امروز کتب مختلفی نیز از این مؤسسه به زبان آلمانی و فارسی به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام محمد رضوی‌راد، رئیس انستیتو علوم انسانی و اسلامی آلمان است و دفتر این مؤسسه در شهر هامبورگ واقع شده و اخیرا دو شعبه دیگر از آن در اتریش و سوئیس راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

captcha