برگزاری جشنواره های ساحلی در ساری
کد خبر: 3724324
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

برگزاری جشنواره های ساحلی در ساری

گروه فرهنگی- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری از برگزاری جشنواره های ساحلی و برنامه های فرح بخش در سواحل دریا ساری خبر داد

برگزاری جشنواره های ساحلی و برنامه های فرح بخش در سواحل دریا

به گزارش ایکنا از مازندارن به نقل از شبستان از ساری، حمیدرضا عشریه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری، در جلسه کمیته فرهنگی که با حضور روسای ادارات و مدیران پلاژها و طرح های دریا که در پلاژ دانشگاه تهران در ساری برگزار شد، گفت: شرایط استان مازندران دارای آداب و رسوم و مواهب طبیعی نظیر دریا هرساله شاهد حضور حدود 20 میلیون مسافر به مازندران و ایجاد اشتغال پایدار که دریا، موهبت الهی و سرمایه ملی ما است و به همه مردم کشور، تعلق دارد که ما باید برنامه ریزی متناسب با شرایط و ضوابط کشور اجرا کنیم تا مردم از این اوقات فراغت به طور شایسته، استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: نوع نگاه و نگرش می تواند تاثیرگذار باشد بنابراین انتظار این است که فعالیت های خوبی را در راستای  فعالیت های فرهنگی و هنری و معرفی مفاخر و بیش از ده هزار شهید دیار علویان، داشته باشیم که مسئولیت را سنگین تر می کند.
 
عشریه اظهار کرد: بسیاری از مردمی که به دریا می آیند شاید برای شنا به داخل دریا نروند اما از مشاهده دریا و طبیعت و برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی استفاده کنند که با بهره گیری از این موهبت می توان به حفظ و انتقال میراث ارزشمند مازندران، پرداخت.
 
مسئول کمیته فرهنگی طرح دریا شهرستان ساری بیان کرد: برنامه ریزی جهت اوقات فراغت مردم و مسافرین خیلی اهمیت دارد و بسته به نوع نگاه و توسعه یافتگی فرهنگی آن شهر و جامعه دارد اگر به صورت صحیح، انجام شود برای جوان و نوجوان یک تحول مثبت و آینده روشن را تضمین می کند.
 
عشریه با اشاره به اینکه اوقات فراغت در توسعه فرهنگی تاثیرگذار است و کشورهای پیشرفته توجه ویژه ای به مقوله اوقات فراغت دارند، ابراز کرد: یکی از عوامل بزهکاری نوجوانان، استفاده ناصحیح از اوقات فراغت نظیر پرسه زدن، خیابان گردی و سگ گردانی است.
 
وی گفت: نداشتن برنامه ای صحیح، فقدان امکانات مناسب تفریحی نظیر هنری و ورزشی و اجرای سیاست های برنامه های فرهنگی و هنری نادرست موجب می شود که بسیاری از نوجوانان به سوی تفریحات ناسالم، سوق داده شوند.
 
اعتبار بومی و محلی برای 20 میلیون مسافر در استان مازندران، ناچیز است
عشریه اظهار کرد: اگر چه می دانیم که هنوز نگاه ملی به دریا دیده نمی شود و اعتبار بومی و محلی برای 20 میلیون مسافر در استان مازندران، ناچیز است.

این مسئول ادامه داد: برنامه ها باید تقاضا محور باشند و فعالیت های جذاب تر با ایجاد فضای متنوع تر و امیدبخشی، لحاظ شود.
 
وی بیان کرد: انتظار ما از مجریان طرح و مدیران پلاژ، چاپ و نصب بنر، نصب و تعبیه سیستم صوتی از محل اعتبار، نصب بنرهای اطلاع رسانی نمازخانه ویژه آقایان و بانوان، تهیه و نصب بنرهای تبلیغاتی فرهنگ و مذهبی با محوریت استفاده سالم از دریا در محوطه ساحل و در مسیر دریا، طراحی و چاپ بنرهای شنا ممنوع و تصاویر هشداردهنده غرق، برگزاری جشنواره بادبادک ها، اجرای مسابقات محلی و ورزشی و فرهنگی، جنگ های ترکیبی شعر  و تقلید صدا است.
 
عشریه ابراز کرد: برگزاری دومین جشنواره مجسمه های شنی وازغ، استفاده حداکثر از فرصت ساحل در مقابله با آسیب ها و تهدیدهای اجتماعی، استفاده از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، برپایی کارگاه های آموزشی، بازارچه های سنتی، نمایشگاه های صنایع دستی و کتاب، نمایشگاه عکس، تئاتر و نمایش، رادیو دریا، اجرای برنامه موسیقی از سوی گروه های موسیقی جشنواره البرزنشینان در ساحل فرح آباد که در این جشنواره کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان و همچنین بیش از 12 استان کشور در این جشنواره، شرکت خواهند کرد از انتظار های دیگر ما از مجریان طرح و مدیران پلاژ  و همکاری آنها برای اجرای این برنامه ها به شمار می آیند.
پایان پیام

captcha