شهید چمران یک خیر مدرسه‌ساز بود
کد خبر: 3724327
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
معاون استانداری خراسان رضوی بیان کرد:

شهید چمران یک خیر مدرسه‌ساز بود

گروه اجتماعی- معاون استانداری خراسان رضوی با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و مدرسه سازی‌هایی که توسط این شهید صورت گرفته است، ادامه داد: کار شهید چمران از سنخ کاری است که خیران مدرسه‌ساز انجام می‌دهند؛ شهید چمران در بهترین دانشگاه جهان تحصیل می‌کرد اما ترجیح داد برای کمک به مردم ستمدیده و محروم لبنان به این کشور مهاجرت کند.

شهید چمران یک خیر مدرسه ساز بود
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مراسم بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان رضوی که صبح امروز، 31 خردادماه در تالار ابن‌هیثم پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و مدرسه سازی‌هایی که توسط این شهید صورت گرفته است، ادامه داد: کار شهید چمران از سنخ کاری است که خیران مدرسه‌ساز انجام می‌دهند؛ شهید چمران در بهترین دانشگاه جهان تحصیل می‌کرد اما ترجیح داد برای کمک به مردم ستمدیده و محروم لبنان به این کشور مهاجرت کند.
وی با اشاره به محرومیت کودکان و نوجوانان شیعه لبنانی از شرایط تحصیلی مناسب، اضافه کرد: در مدارس لبنان با دانش‌آموزان شیعه برخوردهای توهین آمیزی می‌شد اما با تلاش شهید چمران و امام موسی صدر، کودکان و نوجوانان شیعه لبنانی توانستند با تحصیل در مدارس ساخته‌شده توسط این دو بزرگوار، جزو نخبگان قرار گرفتند.
نوروزیان با اشاره به سابقه ملت ایران در کار خیر، اظهار کرد: کارهای خیر در ایران از هزاران سال گذشته انجام می‌شده و خراسان رضوی نیز به علت وجود بارگاه امام رضا(ع)، در این عرصه پیشرو بوده است؛ این سابقه درخشان نشان از ذات خیرخواهانه ایرانیان دارد.

افت مدرسه‌سازی در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به افت مدرسه‌سازی در استان خراسان رضوی در مدت اخیر، توضیح داد: این مطلب را از آقای خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شنیدم اما جدا از علت‌های اقتصادی، به نظر، افت کارهای خیر در این حوزه با افزایش خیریه‌ها در بخش‌های دیگری مانند دانشگاه‌ها، بهداشت و ... همراه بوده است و خیران در مدت اخیر به این حوزه‌ها بیشتر ورود پیدا کرده‌اند.
نوروزیان در همین راستا به بند میم تبصره پنجم قانون بودجه مبنی بر تکلیف دولت نسبت به تجهیز مدارس اشاره کرد و افزود: دولت مکلف شده است تا 10 هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی را برای تجهیز مراکز آموزشی تخصیص دهد که برای خراسان رضوی فرصت مناسبی است و لازم است مسئولان استانی در این مورد پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
وی با اظهار این مطلب که ما در استان رضوی به لحاظ کمیت مدارس با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: بنابراین توسعه فضاهای فیزیکی بسیار مهم است اما در کنار آن باید به تجهیز مدارس موجود نیز توجه شود.
انتهای پیام

captcha