دیدار خادمان حرم امام رضا(ع) با خانواده شهدای عاشورای رضوی
کد خبر: 3724328
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

دیدار خادمان حرم امام رضا(ع) با خانواده شهدای عاشورای رضوی

گروه اجتماعی- همزمان با 30 خردادماه و سالروز بمب‎گذاری حرم مطهر رضوی در سال 1373، تعدادی از خادمان فرهنگی و مسئولان معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با خانواده شهدای عاشورای رضوی دیدارکردند.

دیدار خادمان حرم امام رضا(ع) با خانواده شهدای عاشورای رضوی 

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سی‌ام خردادماه سال 1373 در چنین روزی درست روز عاشورای سال 1415 هجری قمری در ساعت 14:26 جمعیت عزادار حسینی حرم رضوی شاهد جنایت هولناکی از سوی منافقان کوردل بودند.
در حالی که رواق‌ها، صحن‌ها و بست‌های حرم مملو از جمعیت عاشق بود انفجاری سهمگین همه جا را به لرزه در ‌‌آورد، بمب که در قسمت بالای سر مبارک ثامن‌الحجج(ع) منفجر شد و همه چیز را در هم ریخت، شدت انفجار به حدی بود که اعضای بدن تعدادی از زائران جدا و به اطراف پراکنده شده بود.
بر اثر شدت انفجار که طبق نظر کارشناسان مربوطه حجم آن معادل ۱۰ پوند(۴٫۵ کیلوگرم) ماده منفجره تی.ان.تی بود، ۲۶ نفر شهید و بیش از ۳۰۰ تن زخمی شدند.
از این رو همزمان با سالروز بمب‎گذاری حرم مطهر رضوی، تعدادی از خادمان فرهنگی و مسئولان معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی طی صبح و عصر با دو خانواده شهدای عاشورای رضوی دیدارکردند.
گفتنی است، خادمان بارگاه منور رضوی در این دیدارها به منزل پرویز نیشابوری و شهید محمد حسین عاقلی رفته و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای عزیز هدایایی را به رسم یادبود و تبرک اعطا کردند.

captcha