کتاب «روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن» منتشر شد
کد خبر: 3724329
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی؛

کتاب «روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن» منتشر شد

گروه فرهنگی- کتاب «روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن» با موضوع تفسیر قرآن از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

کتاب «روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن» منتشر شد
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی،  کتاب «روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن» که‌ از بهترین‌ و سودمندترین‌ تفاسیر جهان‌ اسلام‌ و مقبول‌ترین نگارش‌های‌ قرآنی‌ فارسی‌ امامیه‌ در تاریخ‌ به شمار می‌رود‌، تألیف‌ حسین‌ بن‌ علی‌ بن‌ محمدبن‌ احمد خزاعی‌ نیشابوری‌ معروف‌ به‌ شیخ‌ ابوالفتوح‌ رازی‌ است‌.
در این اثر سوره‌های قرآن کریم از سوره مبارکه فاتحه تا آیه 66 سوره بقره تفسیر شده است. این‌ اثر از همان‌ نخست‌ با اقبال‌ فراوان‌ روبه رو شد.
ابوالفتوح رازی مؤلف‌ این اثر از تبیان‌ شیخ‌ طوسی‌ در تفسیرش‌ بهره‌ گرفته‌ و به‌ نقل‌ آرای‌ مفسران‌ سنی‌ هم‌ اهتمام‌ ورزیده‌ است‌. قبل‌ از این‌ تصحیح‌ دو تصحیح‌ کامل‌ دیگر به‌ کوشش‌ مهدی‌ الهی‌قمشه‌ای‌ و میرزا ابوالحسن‌ شعرانی‌ منتشر شده‌ است، اما تصحیح‌ حاضر دقیق‌ترین‌ و محققانه‌ترین‌ تفسیر به شمار می‌رود.
ابوالفتوح علاوه بر زبان عربی در نظم و نثر ادب فارسی نیز تبحر کامل داشت و کتاب وی از بزرگ‌ترین نمونه‌های نثر فصیح فارسی است. این تفسیر ارزشمند به کوشش محمد جعفر یاحقی و محمد مهدی ناصح و چند تن از پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصحیح شده و به چاپ رسیده و ویرایش علمی آن بر عهده حجت‌الاسلام محمد حسن خزاعی بوده است.
گفتنی است، کتاب «روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن»، در قطع وزیری و شمارگان 500 نسخه تهیه و تولید شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

captcha