250 هزار پرونده قضایی در سال برای استان مرکزی، فاجعه‌بار است
کد خبر: 3724349
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

250 هزار پرونده قضایی در سال برای استان مرکزی، فاجعه‌بار است

گروه سیاسی – آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: ورودی ۲۵۰ هزار پرونده در طول سال برای استانی با جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فاجعه‌بار است و قابل قبول نیست، افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج جای تأسف دارد. تبعات این آسیب یک روزه و یک‌ساله نیست گاه تبعات آن سال‌ها گریبان مردم را خواهد گرفت.

250 هزار پرونده قضایی در سال برای استان مرکزی، فاجعه‌بار است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز ۳۱ خردادماه در دیدار با عوامل اجرایی دادگستری استان که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد گفت: دستگاه قضا با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی امنیت را در جامعه برقرار کرده است. دستگاه قضا با کمک سازمان‌های تابعه همچون پزشکی قانونی، بازرسی، اسناد، زندان و شورای حل اختلاف خدمات ارزنده‌ای را به مردم عرضه می‌کند.
وی تصریح کرد: ورودی ۲۵۰ هزار پرونده در طول سال برای استانی با جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فاجعه‌بار است و قابل قبول نیست، افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج جای تأسف دارد. تبعات این آسیب یک روزه و یکساله نیست گاه تبعات آن سال‌ها گریبان مردم را خواهد گرفت.
مشاور عالی رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: توطئه دشمنان باعث شده در جزیره ثبات نباشیم، اگر در جزیره ثبات بودیم حرکت آرام در اقیانوس اجتماع سخت نبود اما ما در برابر امواج خطرناک فتنه جوامع استکباری منطقه‌ای و بین‌المللی قرار داریم که باید هوشیار عمل کنیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: رفتن کشورهایی همچون عربستان و کره شمالی در تیم آمریکا باعث می‌شود تمام زهر متوجه کانون جمهوری اسلامی ایران باشد. سال‌های قبل کشورهایی همچون ایران و کره‌شمالی از نظر جوامع استکباری محور شرارت بودند اما با هم پیمان‌شدن کشورها با آمریکا تنها ایران از نظر آنان محور شرارت است. آنان برای مقابله با نظام اسلامی ایران هزینه‌های سنگین پرداخت می‌کنند و به امید خدا همواره هم ناکام ماندند.
وی با تأکید براینکه برای مقابله با حیله دشمن باید ذکاوت به خرج داد، اظهار کرد: گاه غفلت در امور، زمینه عقب ماندن را فراهم می‌کند و باعث می‌شود هرچه تلاش می‌کنیم نتوانیم جبران کنیم. باید بیش از ۲۰۰ درصد مراقب توطئه دشمنان باشیم و فتنه‌های آنان را با قدرت پاسخگو باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان در بخشی از سخنان خود امامت و عدالت را دو اصل مهم خواند و گفت: وجه تمایز ما با وهابیت، گروه‌های تکفیری و داعش در همین دو اصل است. دستگاه قضایی ما هم بر مبنای امامت و عدالت است و فقاهت در دین در رأس قرار دارد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: مردم باید انضباط و هوشیاری لازم را در برابر فتنه‌گران به خرج دهند. هوشیاری لازمه تشخیص درست حرکتی است. سلامت سیستم قضایی بسیار حائز اهمیت است. دستگاه قضا به مباحث پیشگیری اهمیت بسیار دهد.
امام جمعه اراک گفت: قوه مجریه، مقننه و قضائیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و صدا و سیما وظیفه سنگین در راستای برقراری نظم اجتماعی برعهده دارند. با برنامه‌های بی‌محتوا نمی‌توان به جنگ توفان‌های حاد و تحمیلی دشمنان برخاست. مقابله با دشمن تسهیلاتی همچون ایمان و علم کافی می‌خواهد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: افرادی که انگیزه‌ای جز خدمت دارند وارد دستگاه قضایی نشوند و سعی شود با برقراری انضباط اجتماعی ورودی پرونده‌ها کاهش می‌یابد، نمی توان با تعارف کشور را اداره کرد. هم‌چنین مجازات جایگزینی برای حبس‌های سبک در نظر گرفته شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه نشاط و شادی در جامعه اسلامی و دینی با جوامع غیردینی متفاوت است، شادی از نوع پای‌کوبی در بازی‌های فوتبال که ارزش‌ها را به خطر می‌اندازد را تأسف‌بار خواند و گفت: مرز ارتباط زن و مرد در همه اماکن باید مشخص باشد. همه مسؤلان امانت‌دار هستند مبادا به امانت خیانت کنند و راه فساد را هموار کنند که این مهم خیانت به اسلام و مقدسات است و برکت ندارد.
به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، هم گفت: تشکیلات قضایی تشکیلاتی مظلوم است و‌علی‌رغم تمام فشارها دادگستری وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: دستگاه قضا یک قوه مستقل است و با وجود اینکه همواره تحت فشار جریان سیاسی بوده و هست اما هیچ دخالتی در امور دادگستری استان‌ها نمی‌شود که این مهم نشان از استقلال دارد همین استقلال در شعب نیز رعایت می‌شود.
حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: علی‌رغم همه تنگناهای موجود و سختی کار عوامل خوبی در استان فعالیت دارند. سالم‌سازی دستگاه قضا بسیار حایز اهمیت است. معاونت نظارت با رصد بسیار دقیق اجازه هر گونه انحراف را گرفته است.
انتهای پیام

captcha