برگزاری ششمین مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه آذربایجان غربی
کد خبر: 3724357
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
تیر ماه سال جاری؛

برگزاری ششمین مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه آذربایجان غربی

گروه فعالیت های قرآنی - معاون فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته 400 نفر در مسابقات قرآنی این قوه شرکت نمودند.

برگزاری ششمین مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ابراهیم علی نژاد معاون فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه بیان کرد: قوه قضائیه در مورد قرآن با دو روش عمومی پیش می رود که یکی بحث مسابقات قرآنی و دیگری آموزش های عمومی است.

وی افزود: سال گذشته در پنجمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه 400 نفر شرکت کردند که امسال نیز ششمین دوره این مسابقات برگزار خواهد شد.

علی نژاد ادامه داد: امسال مسابقات با کمی تفاوت خواهد بود و شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی سپس در مرحله استانی و پس از آن در مرحله مقدماتی کشوری که جایگزین مرحله منطقه ای گردیده، شرکت خواهند کرد و از این مرحله به کشوری راه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: ترتیل، قرائت، حفظ مفاهیم، حفظ موضوعی، حفظ جزءهای قرآن و اذان از جمله رشته های مسابقات قرآن قوه قضائیه است که کارکنان دادگستری، شوراهای حل اختلاف و ادارات تابعه دادگستری به همراه خانواده می توانند در مسابقات شرکت نمایند.

معاون فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی در خصوص آموزش های عمومی قرآن نیز خاطرنشان کرد: آموزش حضوری، مجازی و تلفنی از جمله آموزش های عمومی قرآن قوه قضائیه بوده و سال گذشته نیز طرح ارتقاء سطح سواد کارکنان دادگستری آغاز شد که امسال نیز ادامه خواهد یافت.

علی نژاد یادآور شد: طرح افطاری رمضان، همکاری با ستاد زلزله زدگان، ستاد عتبات عالیات، پشتیبانی از مدافعان حرم، همکاری با کمیته امداد و بهزیستی و کمک رسانی به زائران کربلا نیز از جمله اقدامات خیرخواهانه دادگستری استان به شمار می رود.

انتهای پیام

captcha