حضور فعال 6060 نفر در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی قزوين
کد خبر: 3724359
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

حضور فعال 6060 نفر در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی قزوين

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:: در حال حاضر در 60 هسته فرهنگی جوان، 110 بوستان فرهنگی و 16 سکونتگاه غیررسمی استان تعداد 6060 نفر در مجموعه مخاطبان تبلیغات اسلامی استان در طرح تابستانی اوقات فراغت حضور دارند.

 حضور فعال 6060 نفر در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس نظری در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که ظهر امروز 31 خرداد با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در وهله اول فعالیت مستمر و مفید در حوزه فرهنگی دینی است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های شاخص این سازمان در استان اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در میان دانش آموزان و نوجوانان است که در 3 بخش در حال انجام است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین مرحله نخست این فعالیت‌ها را مباحث آموزشی برشمرد و تصریح کرد: در این حوزه مباحث مختلف دینی، اعتقادی، اخلاقی، احکام و امثال آن موردتوجه جدی قرار می‌گیرد.
این مسئول ادامه داد: بخش دوم برگزاری برنامه‌های پرورشی در قالب برگزاری مسابقات، توجه به کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری اردوهای مختلف، تولید نشریات و امثال آن انجام می‌شود.
وی توجه به برنامه‌های ورزشی را از دیگر بخش‌های موردتوجه در تبلیغات اسلامی در حوزه غنی‌سازی اوقات فراقت دانش آموزان دانست و گفت: این برنامه‌ها به‌ویژه در فصل تابستان به‌صورت جدی نبال می‌شود تا بخشی از نیازهای جامعه مخاطب به‌واسطه آن برطرف شود.
حجت‌الاسلام نعمت الهی یادآور شد: در حال حاضر 60 هسته فرهنگی جوان با 1800 نفر جامعه مخاطبان 15 الی 25 سال، 110 بوستان فرهنگی با 3300 نفر جامعه هدف 7 تا 15 سال و شناسایی و فعالیت فرهنگی در 16 سکونتگاه غیررسمی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: درمجموع مجموعه مخاطبان تبلیغات اسلامی استان در طرح تابستانی اوقات فراغت 6060 نفر تاکنون است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر چگونگی نظارت بر هیئت‌های خانگی عنوان کرد: در اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی نظارت بر عملکرد هیئت‌های مذهبی مشاهده می‌شود.
این مسئول افزود: برای این منظور از ابزار نظارتی ایجاد تشکل‌های تخصصی میانی و نظارت دفاتر شهرستانی بر عملکرد این هیئت‌ها بهره لازم انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام نظری در پایان خاطرنشان کرد: برای نظارت بر عملکرد هیئت‌ها و محافل خانگی از ظرفیت کانون‌های بانوان استان استفاده می‌شود.

انتهای پيام

captcha