دوپینگی که در هیچ آزمایشگاهی مشخص نمی‌شود/ فرهنگ ایجاد شده توسط دختران ورزشکار ما
کد خبر: 3724380
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
معاون وزیر ورزش:

دوپینگی که در هیچ آزمایشگاهی مشخص نمی‌شود/ فرهنگ ایجاد شده توسط دختران ورزشکار ما

گروه سلامت ــ معاون وزیر ورزش گفت: ورزشکاران ما الفبای درستی را از آموزه‌های دینی به کار می‌برند، آنها با توکل به خدا و توسل به معصومین به دنیا نشان داده‌اند که ما نوعی دوپینگ معنوی را انجام می‌دهیم که هیچ آزمایشگاهی نمی‌تواند آن را اثبات کند، اما دختران و پسران ورزشکار این را از ریشه‌هایشان دارند.

فرهنگ‌سازی دختران وزشکار با حجاب در عرصه بین‌المللی / فرصت حضور بانوان  در ورزشگاه‌ها
 
فریبا محمدیان، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح فعالیت‌های این معاونت در حوزه ورزش بانوان پرداخت.
محمدیان با بیان اینکه بخش ورزش بانوان فعالیت‌های متنوعی در حوزه همگانی، تعلیم و تربیت ورزشی دارد اظهار کرد: ما از طریق فعالیت بدنی فعالیت می‌کنیم، همه دستگاه‌هایی که به نوعی در بخش حاکمیتی ورزش و متولی‌گری آن با مردم سر و کار دارند سعی می‌کنیم خدماتی را که شایسته این مردم است ارائه کنیم.
وی افزود: مأموریت ما در وزارت ورزش در حوزه بانوان در دو حوزه داخلی و بین‌المللی متفاوت است؛ در عرصه بین المللی دختران و زنان توانمند ایرانی در عرصه بین‌المللی ادبیات جدیدی را در مدیریت ورزشی به دنیا معرفی کرده‌اند؟، آن‌ها با حجاب وارد عرصه‌های بین المللی شده و با حجاب توانستند قهرمان شوند.
محمدیان ادامه داد: میدان بین‌المللی ورزشی یکی از بهترین میادین برای ترویج فرهنگ دینی، باور‌ها و اعتقادات اسلامی ما است که به‌درستی زنان و دختران ما آن را ارائه می‌دهند، آنها اخیراً نیز با موفقیت‌هایی همراه بوده‌اند این موفقیت‌ها مستمر بوده و هر بار بهتر از دوره قبل می‌شود.
 
فرهنگی که دختران ورزشکار ما در فدراسیون‌های جهانی ایجاد کردند
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ما در میدان‌های بین‌المللی همیشه با این چالش مواجه بودیم که مجری‌های مرد فدراسیون‌های جهانی در زمان اهدای مدال بر اساس پروتکل‌ها دست خود را دراز می‌کردند تا با دختران قهرمان دست بدهند، اما دختران ما اجتناب می‌کردند و به آرامی گفتند ما براساس باور‌های ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم بر همین اساس دختران ما فدراسیون‌های جهانی را مجاب کردند که برای بانوان مسلمان قهرمان، خانم‌های عضو فدراسیون را دعوت کنند و اهدای مدال را انجام دهند این همان فرهنگی است که دختران باحجاب ایرانی توانستند گسترش دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه زیربنای کار ما تربیت از طریق بدن است؛ گفت: تربیت ریشه دینی و قرآنی دارد، از سوی دیگر ما در فعالیت‌های حوزه ورزشی خود از همه باور‌های دینی خود استفاده می‌کنیم، ورزشکار ما فقط مهارت فنی را یاد نمی‌گیرد و از آن بهره نمی‌گیرد بلکه در میدان تمرین یاد می‌گیرد که چگونه احترام بگذارد، پهلوان بوده و انصاف داشته باشد همچنین یاد می‌گیرد چگونه توکل کند، این‌ها همه آموزه‌های دینی است؛ آنچه ورزشکار‌های ما از مربی خود و شخصیت کاریزماتیک او یاد می‌گیرند و در واقع در میدان عمل چهره ورزشکاران تبیین می‌کند.
 
دوپینگ معنوی 
محمدیان عنوان کرد: ورزشکاران ما الفبای درستی را از آموزه‌های دینی به کار می‌برند، آنها با توکل به خدا و توسل به معصومین به دنیا نشان داده‌اند که ما نوعی دوپینگ معنوی را انجام می‌دهیم که هیچ آزمایشگاهی نمی‌تواند آن را اثبات کند، وقتی وارد میدان می‌شویم و هیچ کس نیز نمی‌تواند به راحتی آن‌ها را به ما تزریق کند، اما دختران و پسران ورزشکار این را از ریشه دارند.
 
مطالبه بانوان برای ورود به ورزشگاه‌ها بر حق است
معاون وزیر ورزش در ادامه به موضوع ورود خانواده‌ها و بانوان به ورزشگاه‌ها پرداخت و گفت: باید فضای همه بخش‌های اجتماعی هم برای زنان و هم برای مردان یک فضای ایده‌آل و مطلوب با آن شرایط ایمنی فرهنگی و اجتماعی باشد، باور ما بر این است که مطالبه بانوان برای ورود به ورزشگاه‌ها بر حق است.
محمدیان تأکید کرد: موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را به عنوان یک فرصت اجتماعی و حتی اقتصادی می‌دانیم، ما این نگاه را داریم و فضا را برای آن آماده می‌کنیم، اما این موضوع تنها به وزارت ورزش ارتباط ندارد بخش‌های دیگر نیز باید با وزارت ورزش همکاری کنند. وزارت ورزش تلاش خود را می‌کند تا اطمینان را به همه بخش‌ها بدهد که حضور بانوان نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت بزرگ اجتماعی و حتی اقتصادی است.
انتهای پیام
captcha