رهبر معظم انقلاب راهکارهای مبارزه با پولشویی را نشان دادند/ عضویت در FATF منتفی نیست
کد خبر: 3724408
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
مطالبات اقتصادی رهبر معظم انقلاب/ یوسفیان‌ملا:

رهبر معظم انقلاب راهکارهای مبارزه با پولشویی را نشان دادند/ عضویت در FATF منتفی نیست

گروه اقتصاد ــ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: عضویت ایران در FATF منتفی نیست و هنوز هم مطرح است. رهبر معظم انقلاب راهکارها را ارائه دادند و فرمودند که ما این راهکارها را بررسی و اعمال کنیم و اکنون هم این مسئله در کمیسیون است و منتظریم تا به صحن بیاید و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

جمعه/// رهبر انقلاب راهکارهای مبارزه با پولشویی را نشان دادند/ عضویت در FATF منتفی نیست

به گزارش ایکنا، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در زمینه معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی گفتند: این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟
رهبر انقلاب در تبیین راه صحیح برخورد با این گونه کنوانسیون‌ها افزودند: همانگونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بحث ضرورت‌های قانونگذاری افزودند: قانون در درجه اول باید در جهت رفع مشکلات مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط باشد و به گونه‌ای نباشد که آلت دست و در خدمت صاحبان زر و زور قرار گیرد.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره اهمیت سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و برنامه مجلس در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: نظر مبارک رهبر معظم انقلاب این بود که وقتی ما خودمان قانون مبارزه با پولشویی و پول‌های کثیف داشته و قوانینی را تدوین کنیم که نباید به تروریست‌ها کمک مالی صورت گیرد بنابراین نیازی به تبعیت از قوانین برون‌مرزی نیست.

تأکید رهبر انقلاب بر خروج پول‌های کثیف از گردونه اقتصادی کشور
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید داشتند که پول‌های نامشروع باید پالایش شده و حتما از گردونه اقتصادی کشور خارج شود. وقتی خود ما چنین قوانینی را برای کشور خودمان مصوب و اجرایی کنیم، قطعا این امکان را هم خواهیم داشت که جوابگوی افکار عمومی دنیا هم باشیم.
یوسفیان‌ملا اظهار کرد: در صورتی‌که چنین قوانینی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تصویب شود، آنگاه اگر فرضا عضو FATF هم نباشیم، می‌توانیم به جامعه جهانی نشان دهیم که دقیقا قوانینی همانند همان مفاد و قوانین بین‌المللی را دارا هستیم و مورد اجراء قرار می‌دهیم.

عضویت ایران در FATF همچنان مطرح است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید داشتند که باید چنین قوانینی در مجلس تصویب شود که نیاز نباشد که ما مجبور شویم در قالب قوانین خارجی عمل کنیم. از سوی دیگر، ایشان تأکید داشتند که باید احتیاط و رعایت کنیم که با وجود چنین قوانین و مقرراتی دچار زیان نشویم و عضویت ما در این نهادها برای کشور زیان‌آور نباشد.
منتخب مردم آمل در خانه ملت در پاسخ به این پرسش که آیا با این سخنان، عضویت ایران در FATF منتفی است، عنوان کرد: عضویت ایران در FATF منتفی نیست و هنوز هم مطرح است بلکه رهبر معظم انقلاب راهکارها را ارائه دادند و فرمودند که ما این راهکارها را بررسی و اعمال کنیم. اکنون هم این مسئله در کمیسیون است و منتظریم تا به صحن بیاید و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.
انتهای پیام

captcha