دشمن می‌خواهد ما را در قلب و ذهنمان شکست دهد/ اساتید دانشگاه مرجع فکری امروز جامعه
کد خبر: 3724416
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد:

دشمن می‌خواهد ما را در قلب و ذهنمان شکست دهد/ اساتید دانشگاه مرجع فکری امروز جامعه

گروه فرهنگی- جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اظهار این مطلب که مدیریت امنیتی انرژی در جهان، امروز به دست ایران است و آمریکا به علت آگاهی از این قدرت، سخن از اعمال گزینه نظامی به میان نیاورده است، گفت: ما ملتی هستیم که با قلب و ذهن‌هایمان زندگی می‌کنیم و دشمن هم به همین علت می‌خواهد با تغییر نگاه ما به دستاوردهای انقلاب و پشیمان کردنمان نسبت به آن، ما را در ذهن و قلب‌مان شکست دهد.

دشمن می‌خواهد ما را در قلب و ذهنمان شکست دهد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز گذشته، 31 خردادماه در همایش «مثل چمران» که در تالار دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تبریک روز بسیج اساتید و گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران، اساتید دانشگاه را مرجع فکری امروز جامعه، مروجان علم و سازندگان بنای اندیشه و تفکر در جامعه خواند و بیان کرد: هرچه زمان می‌گذرد، ما به مدد تجربه می‌فهمیم که بزرگی و عظمت یک ملت به وسعت جغرافیایی آن، سرمایه‌های مادی آن و یا کمیت‌ها نیست بلکه بزرگی یک ملت به وسعه فضای تفکر، شعاع اندیشه و میدان آرمان‌ها و اهداف آن شناخته می‌‌شود.
وی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای دارای رهبر، ملت، مکتب و دشمنی بزرگ باشد، جامعه‌ای بزرگ است، ادامه داد: ما همه این معیارها را داریم؛ بنابراین با توجه به این ویژگی‌ها، اساتید انقلابی، مؤمن و متفکر ما باید بنیادها و استوانه‌های مستحکم ذهن و قلب جامعه را بسازند چراکه انقلاب ما بیش از هر زمان دیگری به استحکام بنیادهای فکری و اعتقادی خود نیازمند است و استادان با نفوذ معنوی و تأثیری که دارند می‌توانند این نیاز را برآورده کنند.
بزرگی انقلاب؛ علت چالش‌هاِی بیشتر
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هرچه انقلاب اسلامی عمیق‌تر، وسیع‌تر و گسترش یافته‌تر پیش می‌رود، چالش‌های بیشتری برایش به وجود می‌آید و با دشمن تقابل بیشتری پیدا می‌کند، ادامه داد: امروز حجم بزرگی از مشکلات به علت بزرگی و شکوه خود انقلاب است؛ در روزگاری تمام تمرکز قوای دشمن در قلب سرزمین ما بود و ما مورد حمله نظامی، تحریم اقتصادی و انزوای سیاسی و عملیات روانی دشمن بودیم اما انقلاب اسلامی این تمرکز را شکست و ما توانستیم به خارج از مرزها، یعنی میدان تنفس حیاتی دشمن قدم بگذاریم، سیاست‌ها و راهبردهای آنان را به تدریج تحت سیطره گرفتیم و میدان جنگ را به مسافت‌های دور از مرزهایمان منتقل کردیم که این یعنی همان بزرگ شدن انقلاب.
سلامی با اظهار این مطلب که ما روزگاری در کشور فاقد قدرتی نظام یافته و اطمینان بخش بوده و هشت سال با بزرگ‌ترین قدرت‌های جهانی در جنگ بودیم، اضافه کرد: اما امروز قدرت ما افزایش یافته است و انقلاب اسلامی به تدریج، دشمن را در میدان‌های وسیع‌تری درگیر کرد تا حجم قدرت متمرکز او کاهش یابد.
وی تجهیز نظامی مردم فلسطین، شکل گیری حزب الله و قدرت سیاسی و نظامی عراق و سوریه به عنوان تحولاتی بر خلاف منافع آمریکا و غرب را نشانه‌های غلبه انقلاب اسلامی دانست و افزود: ما با این غلبه توانسته‌ایم جهان‌بینی توحیدی و قدرت الهی را غالب کنیم. ما دشمن را کوچک می‌بینیم و به برتری‌هایمان توجه داریم همان‌طور که در لبنان و سوریه نشانه‌های ظهور قدرت ایران را می‌بینیم که به لحاظ جغرافیایی و نظامی موازنه‌ها را برهم زده و قدرت سازی کرده است.
سلامی در همین راستا با بیان اینکه رهبران ما توانسته‌اند قاعده‌های نبرد را تعیین کنند و موازنه‌ها را تغییر دهند، اضافه کرد: به همین علت‌هاست که دشمن همه ظرفیت‌های خود را برای مقابله با ما به میدان آورده است.
آمریکا قدرت برتر نظامی است اما ...
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید به اینکه ما از لحاظ جغرافیایی، نظامی و سیاسی کاملا تغییر و رشد کرده‌‌ایم و در مقابل، دشمن افول کرده است، بیان کرد: آمریکایی‌ها گفته‌اند که ما در قدرت نظامی فوق‌العاده‌ایم و از ایران برتریم؛ بله درست است، 50درصد کل قدرت نظامی دنیا در اختیار آنان است و بودجه دفاعی آمریکا چند برابر بودجه نظامی همه کشورهاست اما آن‌ها نمی‌توانند این قدرت را به منفعت تبدیل کنند.
وی در همین راستا ادامه داد: اما ایران بدون اعمال هیچ جنبه ظاهری از قدرت نظامی، میدان را به دست می‌گیرند؛ آمریکایی‌ها برای عملیات نظامی در عراق و سوریه هفت تریلیون دلار هزینه کردند اما به اعتراف رئیس جمهور فعلی آمریکا هیچ سودی نبردند و می‌گویند دچار نرخ تنزل سیاسی شده‌اند یعنی هرچه بیشتر قدرت نظامی اعمال می‌کنند، نتیجه کمتری می‌بینند اما ایران صدبرابر کم‌تر هزینه می‌کند و با این وجود، میدان را هم در دست دارد؛ این تفاوت، همان نصرت الهی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با رد این دیدگاه که اگر مسیر مذاکره با دشمن را پیش نگیریم، جنگ اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: اما ما می‌گوییم دشمن همه ظرفیت‌های خود برای ایجاد جنگ از دست داده است؛ به ظاهر قدرتمند است اما ظرفیت سیاسی، روانی، توانمندی اقتصادی و نظامی این کار را ندارد؛ دشمن امروز فرسوده شده و روزی هم خواهد رسید که دشمن فرو خواهد پاشید.
سلامی در همین راستا با اشاره به توافق آمریکا و کره شمالی ادامه داد: کره شمالی به اندازه یکی از استان‌های کوچک ماست و کسر کوچکی از هیچ یک از ارکان قدرت ما را ندارد اما رئیس جمهور آمریکا که می‌خواهد این کشور را به قدرت اولیه جهانی برگرداند؛ به همین خاطر مجبور شد در فضایی برابر با رهبر این کشور کوچک مذاکره کند؛ اگر آمریکا قدرتمند بود آیا در چنین فضایی با کره مذاکره می‌کرد؟
دشمن به دنبال ایجاد ترس در جامعه ایران است
وی با اظهار این مطلب که دشمن به دنبال القای ترس از خودش در بین ماست، ادامه داد: دشمن پروژه کوچک نشان دادن ما و بزرگ نشان دادن خودش را به شکل‌های مختلفی دنبال می‌کند اما ما امروز فوق‌العاده قوی هستیم و میدان‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم که با وجود ضعیف‌تر بودنمان نسبت به اکنون و قوی‌تر بودن دشمن نسبت به امروزش، موفق و سربلند بیرون آمدیم.
سلامی با تأکید به اینکه دشمن با مطرح کردن نفوذ منطقه‌ای ایران به دنبال ایجاد انعطاف در میان جوانان برای کاهش قدرت نظامی‌مان است، ادامه داد: جنگ نمی‌شود اما ما قدرت جنگیدن داریم و وقتی هم که قوی باشیم دشمن از ما فاصله می‌گیرد؛ ما امروز با ایستادگی و حرکت به سمت دشمن، در گشودن مرزهای جدید و ایجاد ساختارهای جدید قدرت موفق بوده‌ایم و این مسیر را ادامه خواهیم داد.
نفوذ ایران در منطقه تنها مربوط به حضور فیزیکی نیست
سلامی با اظهار این مطلب که نفوذ ایران در منطقه تنها به حضورفیزیکی مربوط نیست، افزود: اگر ما نفوذ منطقه‌ای خود را از دست بدهیم، باز هم نفوذمان در ابعاد دیگر غیرمادی ادامه خواهد یافت چراکه اسلامی بودن و شیعه بودن، خودش نفوذ ایران در منطقه را پیش خواهد برد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش دشمن برای کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران را مقدمه‌ای برای وادار کردن این کشور برای از دست دادن سایر ارکان اقتدار و قدرتش دانست و بیان کرد: عجیب است که برخی فکر می‌کنند تعامل با دشمن، یعنی خلع سلاح شدن، پاسخگوست؛ اساتید باید مروجان اندیشه متعالی رشدیابنده انقلاب باشند و این را بدانند و نشر دهند که دشمن می‌خواهد با القای این تفکر کاری کند که ما جرأت دفاع از انقلابمان را نداشته باشیم.
وی در همین راستا اضافه کرد: دشمن می‌خواهد ادراک جامعه ما را تغییر دهد و نوع نگاه جامعه به ویژه جوانان را نسبت به انقلاب، نظام و دستاوردهایش تغییر دهد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برخی خواسته‌های دشمن در صورت مذاکره با دشمن اشاره کرد و گفت: اگر با دشمن مذاکره کنیم، ابتدا فهرستی پیش روی ما می‌گذارند: صنعت هواوفضا و هسته‌ای باید متوقف شود، دامنه پیشرفت علمی شما را ما تعیین می‌کنیم، شما صلاحیت رفتن به فضا و داشتن انرژی هسته‌ای را ندارید و...؛ ما عزیز هستیم و دشمنان ما عزت ما را نمی‌خواهند و هر چیزی که باعث عزت ما باشد را نمی‌خواهند.
دشمن می‌خواهد ما را در قلب و ذهنمان شکست دهد
سلامی با اظهار این مطلب که مدیریت امنیتی انرژی در جهان، امروز به دست جمهوری اسلامی ایران است و رئیس جمهور آمریکا به علت آگاهی از این قدرت، سخن از اعمال گزینه نظامی به میان نیاورده است، ادامه داد: ما ملتی هستیم که با قلب و ذهن‌هایمان زندگی می‌کنیم و دشمن هم به همین علت می‌خواهد با تغییر نگاه ما به دستاوردهای انقلاب و پشیمان کردن ما نسبت به آن، ما را در ذهن و قلب‌مان شکست دهد.
جانشین فرمانده کل سپاه، ایجاد ناامیدی را تاکتیک اصلی این روزهای دشمن برای مقابله با ایران دانست و اضافه کرد: سرمایه ما امید، اعتماد و روحیه است و دشمن می‌خواهد این‌ها را از ما بگیرد؛ ما باید اینجا وارد میدان شویم و به مردم امیدهای واقعی دهیم. ما برای پیشرفته شدن هیچ چیزی کم نداریم و خروج آمریکا از برجام هم نمی‌تواند فشاری بیش از آنچه تا امروز بر ما تحمیل شده، به ما وارد آورد چراکه دشمن تمام قدرت خود را اعمال کرده و این اقدام او فقط بعد روانی دارد و فاقد محتواست.
وی با تأکید به اینکه اگر به رهنمودهای رهبر انقلاب عمل کنیم، خروج آمریکا از برجام هیچ تأثیر تعیین‌کننده‌ای برای ما نخواهد داشت، اظهار کرد: ما در شرایط امروز که شرایط جنگ است، نباید کشور را به شکل عادی اداره کنیم بلکه نیازمند سبک انقلابی و جهادی هستیم.
سلامی با اشاره به جنگ اقتصادی این روزها بر علیه ایران، ابراز کرد: همت، اراده، عزم، دلسوزی، تعهد، روحیه انقلابی، شجاعت، ایستادگی، تدبیر و تفکر ابزار این جنگ است و ما می‌توانیم این جنگ اقتصادی را اداره کنیم.

انتهای پیام

captcha