برپایی بزرگداشت آیت‌الله شب‌ زنده‌دار جهرمی
کد خبر: 3724463
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

برپایی بزرگداشت آیت‌الله شب‌ زنده‌دار جهرمی

گروه اجتماعی ـ مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ‌ حسین شب‌زنده‌دار جهرمی در زادگاه آن عالم ربانی و با حضور مسئولان و اقشار و گروه‌های مختلف مردمی برگزار شد

برپایی بزرگداشت آیت‌الله شب‌ زنده‌دار جهرمی/ تخریب قبور ائمه بقیع را هرگز نباید فراموش كرد

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ‌ حسین شب‌زنده‌دار جهرمی شب گذشته،31 خرداد در زادگاه آن عالم ربانی و با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله محمد مهدی شب زنده‌دار جهرمی فرزند مرحوم آیت الله شب‌زنده‌دار و عضو شورای نگهبان، حجت‌الاسلام سید علی آیت‌اللهی، ر ضایی نماینده مردم جهرم در مجلس، صحرائیان فرماندار ویژه جهرم و سایر مسئولان محلی و با استقبال کم نظیر مردم در جهرم برگزار شد.

عالمان دینی مردم را با سبك زندگی خود به اخلاص دعوت كردند
حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه‌ علمیه‌ قم در این مرسم با اشاره به ویژگی عالمان برجسته دینی، گفت:عالمان دینی باید با گفتار، رفتار و سبک زندگی خود، مردم را از ریا به اخلاص دعوت کرده و در مردم افزایش تواضع و بی اعتنایی به دنیا ایجاد کنند.
وی از دیگر ویژگی یک عالم دینی را افزایش ایمان و خداباوری، خیرخواه بودن و عدم ترویج کینه و اختلاف در بین مردم عنوان کرد و با بیان اینکه مرحوم آیت الله شب زنده دار جهرمی این ویژگی‌های ذکر شده را در حد اعلا داشت، تاکید کرد: به فرموده پیامبر عزیز اسلام(ص) مردم با عالمانی همنشینی کنند که دارای این خصوصیات باشند.

برپایی بزرگداشت آیت‌الله شب‌ زنده‌دار جهرمی/ تخریب قبور ائمه بقیع را هرگز نباید فراموش كرد

اشاره به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی
حسینی قمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی که به مناسبت ارتحال این عالم جلیل القدر صادر كردند، مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار را فقیه پارسا و پرهیزگار معرفی کردند، گفت: تمام زندگی آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی برای خدا بود.
این كارشناس مذهبی، انس با قرآن و تفسیر را در کنار فقاهت از دیگر ویژگی ممتاز آن مرحوم خواند و گفت:همه مردم باید قدر عالمان دینی را دانسته و نه تنها آنها را فراموش نکنند بلکه با مراجعه به آثار آن‌ها راه و روش زندگیشان را بیاموزند.
وی با اشاره به اینکه عالمان دینی همواره منشأ خدمات گرانقدری در اسلام بوده اند، بیان کرد: تدوین روایات و احادیث، تدوین فقه شیعه، ترویج دین، مبارزه با انحرافات واستعمار بخشی از فعالیت های این عالمان بوده که با انجام چنین اقدامات مهمی همه ما را مدیون خود کرده‌اند.
حسینی قمی، در ادامه سخنان خود خاک جهرم را معنویت‌پرور و معنویت‌خیز خواند و افزود: برخاستن شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله آیت‌اللهی، آیت‌الله حق شناس، آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله شب زنده‌دار از این شهرستان مصداق این مدعا است.

تخریب قبور ائمه بقیع را هرگز نباید فراموش كرد
استاد حوزه علمیه قم همچنین با بیان اینکه بوی تعفن آل سعود همه عالم را فرا گرفته است و تخریب قبور ائمه بقیع(ع) توسط وهابیون و تکفیری‌ها را ریشه در تفکر جاهلانه و جمود و خشونت وهابیت دانست و افزود: این جنایت هرگز نباید فراموش شود.
وی، ظاهرنگری در آیات الهی، خشونت در عمل و محدود پنداشتن رحمت خدا را از ویژگی این جنایتکاران دانست و گفت:هرجا که آن‌ها در انجام تصمیم خبیثانه خود موفق نشدند به علت وجود عالمان دینی در آنجا بوده است.
بنا بر این گزارش، مرحوم آیت‌الله شب‌ زنده‌دار از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود و بیش از چهل سال سابقه تدریس دروس عالیه را در این حوزه علمیه داشت و در دوران تدریس خود، تالیفات بسیاری را از جمله تقریرات دروس خارج فقه و اصول امام خمینی (ره)، حواشی بر تفاسیر مجمع‌البیان و المیزان، شرح دعای مکارم الاخلاق و مجموعه یادداشت‌های مدون شده پیرامون مسئله امامت را به رشته تحریر در آورده است.
یادآور می‌شود، مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی در روزچهارم مرداد سال ۱۳۹۳ شمسی در سن ۸۵ سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت و پس از تشییع در حرم فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.
انتهای پيام

captcha