نمایندگان مجلس باید از آرمان های انقلاب و ارزش های جامعه حراست کنند
کد خبر: 3724465
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

نمایندگان مجلس باید از آرمان های انقلاب و ارزش های جامعه حراست کنند

گروه سیاسی - امام جمعه ماکو با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در راستای حفظ و حراست از آرمانهای انقلاب و ارزشهای جامعه تلاش کنند، گفت: پرهیز از اشرافی گری نمایندگان مجلس مطالبه اصلی مردم است.

نمایندگان مجلس باید از آرمانهای انقلاب و ارزش های جامعه حراست کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو رعایت تقوای الهی را دستیابی به دژ و قلعه نفوذ ناپذیر و دور ماندن از وسوسه‌های شیطانی عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه ماکو در گریزی به بحثهای تبیین سبک زندگی اسلامی حول محور خوب جلوه نمایی کارهای زشت، شایعات، دشمنی و کینه داری با همنوع خود را زمینه ساز دچار شدن به گناهان بزرگ دانست.

وی در نگاهی کوتاه و تحلیلی به بیانات مقام معظم رهبری، ضمن تاکید و لزوم اجرایی شدن این فرمایشات در جامعه اظهار کرد: مسئولین بر مطالبات و گلایه های اصناف توجه جدی نموده و بحث حمایت از کالای ایرانی به جدیت از سوی بازاریان و مردم پیگیری شود.

حجت الاسلام والجسلمین رنجبری خطاب به قانونگذاران و تصویب کنندگان قانون، با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید به این درجه از درک برسند که مجلس عصاره ملت است، خاطرنشان کرد: قانونی که تصویب می گردد باید شیوه های عملی شدن آن در جامعه نیز لحاظ شده و به کیفیت اجرایی شدن آن پرداخته شود.

وی بر لزوم تصویب قوانینی متناسب با شرایط جامعه تاکید کرد و گفت: رعایت جنبه های کارشناسی و مصلحت مردم در قانونگذاری، مورد توجه قرار گیرد تا دوباره کاری در اصلاح آن را شاهد نباشیم و خدشه ای بر معیشت مردم وارد نشود.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه امروز در تعدادی از کلان شهرها زمزمه سبک زندگی غرب و روابط بین آقا و خانم که متناسب با فرهنگ غربی است به گوش می رسد، تصریح کرد: این در حالی است که امروزه کشورهای غربی و مروجان این فرهنگ به این واقعیت دست یافتند که بی بند و باری در کشورشان غیر قابل کنترل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: باید در راستای حفظ و حراست از آرمانهای انقلاب ایران و ارزشهای جامعه و در راستای پرهیز از اشرافی گری که مطالبه اصلی مردم است ، از جان و دل تلاش کنند.

وی نقش روحانیت را در قبل، بعد انقلاب و دوران جنگ هشت ساله در ترویج انقلاب و معارف اسلامی مهم عنوان کرد و افزود: دشمن در صدد تضعیف این واقعیت در دیدگاه مردم ایران است.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید عادلانه، قاطعانه و انقلابی عمل کند، یادآور شد: مردم شهرستان ماکو از طولانی شدن دادرسی ها گلایه دارند، لذا افزایش نیروی انسانی باید در دستور کار این نهاد انقلابی قرار گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری بر لزوم ترویج تفکر شهید آیت الله بهشتی، در جامعه امروزی و دانشگاها تاکید کرد و افزود: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه از دنیا رفت.

امام جمعه ماکو در گریزی به آمار جامعه جهانی و مملکت ایران در مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در جامعه امروزی شاهد کاهش محسوس سن مصرف مواد مخدر و بخصوص در دختران هستیم.

وی اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را سه مقوله مهم و خانمان سوز در جوامع در حال پیشرفت دانست و افزود: مصرف مواد مخدر صنعتی امروزه بیشتر شده که لزوم توجه بیشتر خانواده ها و مسئولین را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری در تشریح عوامل سوق دهی جوانان به مصرف مواد مخدر تصریح کرد: از این عوامل می توان به کمبود گفتمان، ارتباط کلامی و عاطفی بین خانواده ها، ضعف والدین در کنترل فرزندانشان، هیجان جویی و کنجکاوی را اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha