حمایت از تولید ایرانی، مهمترین خروجی توسعه مشاغل خانگی است
کد خبر: 3724467
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

حمایت از تولید ایرانی، مهمترین خروجی توسعه مشاغل خانگی است

گروه اجتماعی - رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: حمایت از تولید ایرانی، مهمترین خروجی توسعه مشاغل خانگی است و اتصال به بازار و برندسازی محصولات تولیدی مشاغل خانگی آذربایجان غربی بعنوان یکی از مولفه های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان غربی در نظر گرفته شود.

حمایت از تولید ایرانی، مهمترین خروجی توسعه مشاغل خانگی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی دکتر ولی عاقلی رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در جلسه استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در سالن جلسات حوزه ریاست واحد برگزار شد با تاکید بر اهمیت حمایت از مشاغل خانگی در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با بهره گیری از نیروی توانمند و متخصص علمی از علاقمندان فعالیت در عرصه مشاغل خانگی در زمینه های مختلف آموزشی، فرهنگ سازی، معرفی و ورود به بازار، برندسازی به بهره گیری از توان مشارکتی سایر نهادها و دستگاههای اجرایی حمایت خواهد کرد.

وی بیان کرد: متقاضیان مشاغل خانگی می توانند با توجه به رشته های اولویت‌دار مجسمه سازی، پوشاک، انیمیشن، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان‌های خارجه، ویراستار (کتاب، مقاله و ...) خشک کردن میوه، بسته بندی میوه، کسب و کار های الکترونیکی،کیف دوزی، چرم دوزی، تولید عسل، گل های کریستالی و تولید نرم افزار اشاره شده در سایت www.inhb.ir جهت ثبت نام اقدام نمایند.

دکتر عاقلی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیتهای مستعد بومی در آذربایجان غربی در راستای تقویت مشاغل خانگی اظهار کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آذربایجان غربی و همسایگی با 3 کشور آذربایجان، ترکیه و عراق صاحبان مشاغل خانگی باید تولیدات خود را علاوه بر تامین بازار داخلی به استانداردهای بازار بین الملی نزدیک کنند تا شاهد موفقیت هر چه بیشتر کسب وکارهای خانگی باشیم.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با بهره گیری از زیرساختهای توانمند از جمله گروههای مختلف پژوهشی، معاونتهای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و به تبع آن مراکز زیرمجموعه خود از جمله مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، خبرگزاریهای ایسنا و ایکنا، گروه پژوهشی مدیریت کسب وکار، مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی واحد و ... آماده ارائه انواع خدمات و مشاوره های شغلی به صاحبان وعلاقمندان به مشاغل خانگی می باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به شعار اعلامی سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ورود متعهدانه و متخصصانه به این عرصه علاوه بر گام برداشتن در راستای منویات مقام معظم رهبری سعی در حمایت از کالای ایرانی ومعرفی تولید ایرانی به عنوان برند قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی خواهد کرد.

وی ادامه داد:خروجی مشاغل خانگی منجر به رونق تولید کالای ایرانی و ملی است و نوع نگرش به مشاغل خانگی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای کیفی سازی طرح مزبور است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی بعنوان یک نهاد تسهیل گر در این طرح اظهار کرد: در اجرای بهینه این طرح باید از تمام ظرفیتهای بخش خصوص و دولتی بهره برد.

وی همچنین نقش اقتصاد دانش بنیان را در این خصوص پررنگ اعلام کرد و افزود: باید با تغییر رویکرد به سوی اقتصاد دانش بنیان و تلفیق علم و فناوری در عرصه ورود به بازار تحولی در رونق کسب و کارها بالاخص مشاغل خانگی ایجاد کرد که این امر توان رقابتی محصولات تولیدی را در مواجهه با کالاهای خارجی تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha