تعیین تکلیف شوراهای استانی در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3724470
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
انجم‌شعاع خبر داد:

تعیین تکلیف شوراهای استانی در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به ارائه آیین‌نامه شورای استان‌ها در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: با تصویب این آیین‌نامه برخی خلاءهای موجود در آیین‌نامه قبلی برطرف می‌شود.

تعیین تکلیف شوراهای استانی در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

 

به گزارش ایکنا؛ در چهل‌ویکمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که امروز، دوم تیرماه برگزار می‌شود به موضوع شوراهای استانی و بررسی آیین‌نامه این شورا رسیدگی خواهد شد. شوراهای استانی به عنوان عالی‌ترین مرجع هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان پیش از این به صورت یک ماده‌واحده تعیین تکلیف شده بود که در آن باید کارهای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی پیگیری می‌شد.

این موضوع در دوره‌های پس از این مصوبه با تدبیری که ریاست وقت شورای فرهنگ عمومی وقت داشت به صورت یک آیین‌‌نامه اجرایی ابلاغ شده بود تا فعالیت‌ها براساس آن صورت گیرد.

بعد از برگزاری جلسه شوراهای استانی در استان البرز که آخرین جلسه این شورا نیز بوده است، نمایندگان استان‌ها پیشنهاداتی را مطرح کردند تا در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بررسی قرار گیرد. بر همین اساس یکی از دستور جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی آیین‌نامه پیشنهادی از سوی شورای استان‌ها هست.

محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد ارائه آیین‌نامه شورای استانی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای بررسی، گفت: آیین‌نامه جدید که تهیه شده است، تقریباً تمامی مباحث اختلافی در گذشته را پاسخ داده است و به جلسه شورای توسعه آمده تا تصویب شود.

وی افزود: در این آیین‌نامه نقطه نظرات استان‌ها مطرح شده و بیشترین بحث در آن نیز به بحث دبیرخانه این شورا پرداخته است. امیدوارم در جلسه چهل و یکم شورای توسعه فرهنگ قرآنی با گفت‌وگوهایی که انجام می‌گیرد، این موضوع تعیین تکلیف شود.

انجم شعاع در ادامه به آخرین جلسه شورای استان‌ها در استان البرز اشاره و تصریح کرد: در آن جلسه، پیشنهاد استان‌ها این بود که در جلسه شورای توسعه که قرار است برای تصویب آیین‌نامه تشکیل شود، درباره دبیرخانه، تصمیم واحد نگیرند تا در ادامه متناسب با مقتضیات استانی در مورد دبیرخانه تصمیم‌گیری شود.

معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری در مورد دبیرخانه به شورای استان ها داده می‌شود، اظهار کرد: اگر آیین‌نامه تصویب شود خلاء قانونی که قبلاً درباره آیین‌نامه وجود داشت و روشن نبود که آیین‌نامه با چه حدود و اختیاراتی در استان‌ها قابل اجرا است، برطرف خواهد شد. در گذشته آیین‌نامه ابتدایی هم به صورت غیرمصوب یعنی با ابلاغ رئیس شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شده بود. در حال حاضر با تصویب آیین‌نامه در شورای توسعه این خلاء برطرف خواهد شد.

انجم‌شعاع در پایان در مورد ضرورت ارائه این موضوع به شورای توسعه، بیان کرد: ضرورت تصویب این آیین‌نامه به جهت اینکه در بودجه سنواتی که برای اعتبارات منشور آمده است، 12 و نیم درصد از بودجه اعتبارات منشور به شورای استانی اختصاص یافته است، که این شورا باید از نظر قانونی تعیین تکلیف شود. تصور من این است که اگر جلسه شنبه منعقد شود و فضای جلسه این اجازه را بدهد بتوانیم تصمیم منطقی، معقول و متناسب با نیاز استان‌ها اتخاذ کنیم.

انتهای پیام

captcha