قبرستان بقیع؛ میراث فراموش نشدنی مسلمانان
کد خبر: 3724476
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

قبرستان بقیع؛ میراث فراموش نشدنی مسلمانان

گروه معارف- وهابیت تصور می‌کرد با تخریب قبر ائمه بقیع(ع) می‌تواند نام و یاد شیعه و ائمه(ع) را برای همیشه از بین ببرد، اما نه تنها این گونه نشد، بلکه از آن زمان تا به امروز، نام شیعه در جهان درخشیده و ذره‌ای از ارادت مسلمان به ائمه(ع) کاسته نشده است.

قبرستان بقیع؛ میراث فراموش نشدنی مسلمانان

به گزارش ایکنا از اصفهان، هشتم شوال، سالروز حمله وحشیانه وهابیت به قبرستان بقیع و قبور مطهر ائمه(ع) و برخی از صحابه پیامبر(ص) است؛ قبرستان بقیع از قدیمی‌ترین قبرستان‌های تاریخ اسلام می‌باشد که به دستور پیامبر اسلام(ص) و به‌وسيله مسلمانان صدر اسلام ساخته شد. در خصوص نام‌گذاری آن، نقل و قول و اظهارنظرهای مختلفی ارائه شده است، به طوی که برخی  به این‌ قبرستان ««بقيع‌الغرقد» و «جنه‌البقيع» نيز گفته‌اند؛ ابن اثير، محدث و تاریخ‌نگار در این زمینه گفته «در لغت بقيع به محل وسيعي كه داراي درخت و يا ريشه درخت باشد، گفته مي‌شود و چون مكان بقيع پيش از آن داراي درخت غرقد ‌و ريشه‌هاي آن بود، پس از قطع اين اشجار نيز با همان اسم معروف گرديد».
برخی مورخان و پژوهشگران معتقدند«اسعد بن زراره» و «عثمان بن مظعون» اولين كساني از انصار و مهاجرین می‌باشند که بدن آنان در این مکان دفن شده‌ است. همچنین ابراهیم فرزند پیامبر نیز به دستور پیامبر اکرم(ص) در همین مکان دفن شده است. قبرستان بقیع محل قبر امام حسن مجتبي(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) می‌باشد و همچنین قبور فاطمه بنت اسد، عباس عمومی پیامبر و تعداد زیادی از صحابه و علمای بزگ اسلام نیز در این مکان به خاک سپرده شده‌اند.
قبرستان بقیع از مکان‌های مقدس و مورد احترام مسلمانان می‌باشد؛ احادیث و روایاتی نیز درباره اهمیت و چایگاه این قبرستان وجود دارد. پیامبر اکرم(ص) در این زمینه فرموده‌اند «از بقيع هفتاد هزار نفر كه صورتشان مانند ماه چهارده شب است محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت مي‌شوند».
مسلمان بر روی هرکدام از قبور ائمه به خاک سپرده شده در این قبرستان، مقبره‌هایی با شکوه و عظمت هرچه تمام بنا کردند، اما متاسفانه این قبرستان تاکنون در طول تاریخ دو بار مورد هجوم وهابیت متعصب قرار گرفته که در اثر این تهاجمات، قبرستان بقیع تخریب شده است. در سال1220 هجری قمری و در زمان سقوط دولت اول سعودی‌ها، قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیون سعودی تخریب شد که مدتی بعد از آن به‌همت مسلمانان مجددا مورد بازسازی قرار گرفت. اما وهابیت باردیگر و در هشتم شوال سال 1344هجری قمری، به این مکان مقدس حمله کردند، به طوری که این بار می‌خواستند محل قبر ائمه(ع) برای همیشه از بین ببرند تا ناشناخته و مهجور بماند.
وهابیت با این گونه اقدامات شنیع و غیرانسانی، به خیال خود می‌تواند، نام و ارزش‌های اسلامی و وجود بابرکت ائمه(ع) را در تاریخ مهجور کند و از بین ببرد، درحالی که این خیالی باطلی بود، زیرا عشق و ارادت مسلمانان به اسلام، تشیع و ائمه(ع) در قلب‌های مسلمانان مظلوم جهان چنان جای گرفته و این قبیل اقدامات نمی‌تواند ذره‌ای ‌از عشق و ارادت مسلمانان به ائمه(ع) بکاهد. قطعا روزی خواهد رسید که به لطف الهی و با نابودی دشمنان اسلام و تشیع، بار دیگر قبرستان بقیع به‌همت مسلمانان جهان بازسازی و میعادگاه و وعده‌گاه عاشقان اهل بیت(ع) می‌شود. 

انتهای پیام 

captcha