امام جمعه‌ای موفق است که جوان‌گرا باشد/ مراسم تکریم و معارفه امام جمعه بخش پیربکران
کد خبر: 3724528
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

امام جمعه‌ای موفق است که جوان‌گرا باشد/ مراسم تکریم و معارفه امام جمعه بخش پیربکران

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان گفت: امام جمعه‌ای موفق است که جوان و جوان‌گرا باشد و از مشاوران جوان استفاده و بصیرت‌افزایی کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالحیان، مسئول سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، اول تیرماه در مراسم تکریم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ مرتضی کیانی که در بخشداری پیربکران برگزار شد، گفت: همین بس که یک دوره در بخش پیربکران مسئولیت امام جمعه را داشته و مجددا پس از 9 سال باز هم به بخش پیربکران دعوت شد و از جهت حسن اخلاق و صبر و حوصله محبوب همه بوده و سال‌ها در این مسئولیت به مردم خدمت کرد و علما این حالت را دلیل بر خوبی وی می‌دانند و ما وی را به‌عنوان شیخ ائمه جمعه شهرستان می‌دانیم.
حجت‌الاسلام صالحیان بر اساس اولویت‌های مقام معظم رهبری یکی از آسیب‌های جامعه را وارد کردن استرس اعلام کرد و افزود: وارد کردن استرس، یکی از آفات جامعه است و ائمه جمعه و مسئولان هم نباید به زیردستان‌شان استرس وارد کنند.
وی در معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید کریمی به‌عنوان امام جمعه جدید بخش پیربکران، گفت: امام جمعه‌ای موفق است که جوان و جوان‌گرا باشد، از مشاوران جوان استفاده و بصیرت‌افزایی کند و در طول هفته نشست‌های علمی داشته باشد؛ همچنین به رفع شبهات مردم بپردازد و با هیئتی‌ها، بسیجیان، کانون‌های فرهنگی هنری، فرهنگیان و علما و بزرگان و ریش‌سفیدان معاشرت داشته باشد و همه را به شرکت در نماز جمعه که حج فقرا است، ترغیب کند.
مسئول سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در ادامه افزود: امام جمعه می‌بایست تریبون را هر هفته در اختیار یکی از دبیرستان‌ها، هیئت‌ها یا کانون‌های فرهنگی بگذارد تا مؤذن، مکبر، دکلمه‌خوان و مداح آن سازمان مسئولیت‌ها را قبول کنند تا سبک جوان‌گرایی پیاده شود.
یادآور می‌شود؛ در این مراسم اصغر هدایت، فرماندار شهرستان پیربکران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، بخشدار و اعضای شورای اداری و اقشار مختلف مردم حضور داشتند که با اقامه نماز جمعه و عطرافشانی گلزار شهدا این آئین به پایان رسید.

اسداله حاجی‌ابوالحسنی
انتهای پیام

captcha