ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب(س) امسال پایان می‌یابد + تصاویر
کد خبر: 3724532
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
به همت مردم خوزستان؛

ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب(س) امسال پایان می‌یابد + تصاویر

گروه اجتماعی ـ مسئول پروژه بازسازی و توسعه حرم حضرت زینب(س) از ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب(س) که به همت مردم خوزستان در حال انجام است، گزارشی ارائه کرد.

مرید محمودی، مسئول پروژه بازسازی و توسعه حرم حضرت زینب(س) در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه از سال 93 ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان برای بازسازی و مرمت بخش‌های آسیب‌دیده حرم حضرت زینب(س) مشغول به کار شد، گفت: از سال 93 تا 95 تمامی اقدامات مربوط به بازسازی حرم؛ از جمله بازسازی گنبد، گلدسته، کاشی‌کاری‌ها و ایزوگام‌ حرم انجام شد.

وی اظهار کرد: پس از آن اقدامات مربوط به توسعه حرم آغاز شد، در این راستا پروژه ساخت مضیف یا مهمان‌سرای حرم حضرت زینب(س) که از نیازهای ضروری حرم بود، اجرا شد. این مهمان‌سرا 2500 مترمربع زیربنا دارد و قرار است در پنج طبقه شامل انبار آذوقه، سالن غذاخوری و سه طبقه مهمان‌سرا(هر طبقه 11 سوئیت) ساخته شود.

ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب(س) امسال پایان می‌یابد+تصاویر

محمودی ادامه داد: کارهای پایانی این مهمان‌سرا امسال انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری این مهمان‌سرا آماده شود.

مسئول پروژه بازسازی و توسعه حرم حضرت زینب(س) گفت: ستاد عتبات استان خوزستان تنها ستادی است که در حرم حضرت زینب(س) مشغول به کار است. تمام امکانات برای بازسازی و توسعه حرم از سوی مردم استان تأمین شده و نیروها نیز به صورت افتخاری در این پروژه مشغول به خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کارهای هنرمندانه‌ای که این نیروها در حرم حضرت زینب(س)  انجام دادند، ساخت و نصب 36 گل‌سقف منقش به نام‌های ائمه(ع) و امامزادگان در صحن شمالی حرم است. ساخت هر یک از این گل‌سقف‌ها 10 روز زمان می‌برد.

محمودی گفت: این پروژه تا چند روز دیگر پایان می‌یابد و اگر میسر شد این کار در صحن‌های قدیمی حرم نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha