ضرورت رعایت امساک ظاهری و باطنی در تمام ایام سال
کد خبر: 3724586
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
امام جمعه موقت بوکان تأکید کرد:

ضرورت رعایت امساک ظاهری و باطنی در تمام ایام سال

کانون خبرنگاران نبأ ــ ماموستا ملاعباس احمدی گفت: ماه مبارک رمضان تمام شد، اما به آن معنی نیست که مسلمان از عبادت و قرائت قرآن دور شود، بلکه آن حالت معنوی که در این ایام برای خود درس کرده بودیم، ان‌شاءالله تا ماه رمضان سال بعد ادامه دهیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ماموستا ملاعباس احمدی، امام جمعه موقت بوکان، اول تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: از خداوند مسئلت داریم کسانی را که برای عدالت و احقاق حق تلاش می‌کنند، موفق و سربلندشان دارد.

وی با اشاره به رعایت امساک ظاهری و باطنی در تمام ایام سال، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان تمام شد، اما به آن معنی نیست که مسلمان از عبادت و قرائت قرآن و... دور شود بلکه آن حالت معنوی که در این ایام برای خود درس کرده بودیم، ان‌شاءالله تا ماه رمضان سال بعد ادامه دهیم.

امام جمعه موقت بوکان با اشاره به اهمال و سستی افراد در خواندن نماز سر وقت، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند کسی که یکی از نمازهایش فوت شود باید آنقدر ناراحت و نگران آن نماز باشد گویی یکی از عزیزان خود را از دست داده باشد.

وی گفت: سرپرستی و مدیریت خانواده به عهده مرد خانواده است؛ پیامبر(ص) می‌فرمایند که نان حلال برای خانواده بیاورید، به آنها عشق و محبت ورزید و آنها را در جمع یا اوقات دیگر مورد تمسخر یا طعنه قرار ندهید. همچنین در حدیثی دیگر فرمودند «کسی که برای اداره زندگی خانواده‌اش تلاش می‌کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند». بنا به آنچه گفته شد بیایید همیشه مال حلال در سفره‌های‌مان باشد، سختی و گرفتاری در جامعه نیندازیم، و احتکار و گران‌فروشی نکنیم.

خالد چوروکه
انتهای پیام

captcha