برپایی اختتامیه کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با معرفی 10 برگزیده
کد خبر: 3724605
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

برپایی اختتامیه کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با معرفی 10 برگزیده

گروه ادب ــ دبیر کنگره شعر کتاب دفاع مقدس از برپایی اختتامیه این دوره از جایزه در روز 5 تیرماه خبر داد و گفت: در این دوره 10 برگزیده معرفی خواهند شد.

برپایی اختتامیه کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با معرفی 10 برگزیده

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی، دبیر کنگره شعر کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: دومین دوره کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با هدف توجه بیشتر به آثار دفاع مقدس و خاطرات این حوزه برگزار می‌شود. محوریت این کنگره سه کتاب «دختر شینا»،‌ «گلستان یازدهم» و «راز درخت کاج» است که هر سه کتاب درباره نقش بانوان در دفاع مقدس نوشته شده‌اند.

وی افزود: در متن فراخوان این کنگره آمده بود که شعرا با الهام از این کتاب‌ها شعر بسرایند. استقبال از این کتاب‌ها بسیار خوب بوده است و نزدیک به 700 اثر به دبیرخانه ارسال شد. نکته دیگر، حضور بانوان شاعر در کنگره بوده است که بسیاری از آثاری که به دبیرخانه رسیده از سروده‌های بانوان شاعر است.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه حجم آثار کلاسیک نیز به نسبت آثار آزاد، اعم از نیمایی و سپید و نسبت به قالب‌های کودک و نوجوان بیشتر بوده است، گفت: در این دوره،‌ 10 برگزیده خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: اختتامیه کنگره در روز سه‌شنبه، 5 تیرماه از ساعت 17  در باغ کتاب واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود که از ادیبان و شعردوستان دعوت می‌کنیم که در این مراسم حضور داشته باشند.

دبیر این کنگره عنوان کرد: مهمانان این کنگره شاعران پیشکسوتی چون محمدعلی مجاهدی، شعرای مرتبط با حوزه دفاع مقدس‌ همچون  مصطفی محدثی خراسانی و رضا اسماعیلی هستند. همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

این کنگره به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha