اشرافی‌گری باورهای مردم را به نظام اسلامی تضعیف می‌کند
کد خبر: 3724643
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
امام جمعه اقبالیه:

اشرافی‌گری باورهای مردم را به نظام اسلامی تضعیف می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ بی‌تردید خوی اشرافیت در تعارض آشکار با اسلام ناب و آموزه‌های دینی بوده و با سیره عملی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ناسازگار است؛ اشرافی‌گری ایمان مردم و باورهای اعتقادی آنان نسبت به نظام اسلامی را تضعیف و بین مردم و مسئولان جدایی انداخته و مردم را از همراهی با نظام و دولت دور می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مرتضی فاطمیان، امام جمعه اقبالیه، اول تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به پرهیز از خلق‌وخوی اشرافی‌گری، گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند که اشرافی‌گری بلای بزرگ کشور است؛ اگر خلق‌و‌خوی اشرافی‌گری جزء سبک زندگی ما شد تبعات منفی آن از جمله ریزش‌ها پایانی نخواهد داشت و کار خیلی مشکل می‌شود، مردمی بودن از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی است یعنی رفتارشان شبیه رفتار مردم است.

وی با اشاره به تأکید معظم‌له بر مردمی بودن مسئولان، ادامه داد: ملت ما قرن‌های متمادی خوی اشرافی‌گری، استبداد و دیکتاتوری را در حاکمان نابحق این کشور تجربه کرده‌اند و در دوران جمهوری اسلامی دیگر نمی‌توان از این موضوع به دور بود؛ لازمه مردمی بودن زندگی کردن در سطح متوسطه مردم است؛ ساده‌زیستی و پرهیز از اسراف و پرهیز از هزینه کردن بیت‌المال در امور شخصی و غیر ضروری شرط لازم برای این پیوند مسئولان با مردم است.

امام جمعه اقبالیه با اشاره به اینکه صفت برجسته همه انبیای الهی(ع) ساده‌زیستی و پرهیز دادن خود و مردم از روحیه تجمل‌گرایی بوده است، عنوان کرد: بی‌تردید خوی اشرافیت در تعارض آشکار با اسلام ناب و آموزه‌های دینی بوده و با سیره عملی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ناسازگار است که به خصلت شیطانی فقیر و غنی دامن زده و جامعه را مأیوس و ناامید می‌کند، ایمان مردم و باورهای اعتقادی آنان نسبت به نظام اسلامی را تضعیف می‌کند، بین مردم و مسئولان جدایی انداخته و مردم را از همراهی با نظام و دولت دور می‌کند. لذا، ساده‌زیستی مسئولان و دولت‌مردان و پرهیز آنان از تجملات و اشرافی‌گری قطعا دارای آثار مثبتی بوده و موجب رشد فضایل اخلاقی و شادابی و بالندگی کشور و ارتقای روحیه همدلی ملی خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان، گفت: معظم‌له مهمترین وظایف نمایندگان را در خدمت خالصانه و رفع مشکلات مردم به‌ویژه طبقات ضعیف و متوسط، عنوان فرمودند. ایشان با اشاره به تعبیر امام بزرگوار از مجلس به‌عنوان «عصاره فضائل ملت»، یاد کردند و فرمودند ملت ایران در تاریخ نماد فضائلی همچون «ایمان، علم، اعتماد به نفس، استقلال، پایداری و افتخار به داشته‌های خود» بوده است و بر همین اساس مجلس و نمایندگان آن باید آثار حسن فضائلی و مظهر عزت ملی اقتدار و استحکام نظام اسلامی باشد.

ولی عباسی
انتهای پیام

captcha