تکمیل ساختمان مؤسسه محمد رسول‌الله(ص) نیازمند همدلی مسئولان و خیران/ انتظار 12 ساله برای رهایی از مکان استیجاری
کد خبر: 3724665
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

تکمیل ساختمان مؤسسه محمد رسول‌الله(ص) نیازمند همدلی مسئولان و خیران/ انتظار 12 ساله برای رهایی از مکان استیجاری

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ ساختمان مؤسسه محمد رسول‌الله(ص) بلبان‌آباد با وجود اینکه در سال 85 مجوز فعالیتش را به صورت رسمی اخذ کرد، اما هنوز برای تکمیل ساختمان و آغاز فعالیتش نیازمند حمایت خیران و نگاه مسئولان است.

به گزارش ایکنا؛ صدیق ایزدی، مدیر مؤسسه محمد رسول الله(ص) در یکی از شهرهای محروم بلبان‌آباد کردستان خردادماه 1385 اقدام به اخذ مجوز با شماره ثبتی 29 از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به امید راه‌اندازی مرکز قرآنی ـ مردمی و برپایی دوره‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح این شهر کرد. در ادامه گفت‌وگو با این مدیر مؤسسه را می‌خوانیم؛
وی می‌گوید: طی همان سال مردم قرآن‌دوستان بلبان‌آباد زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع به این مؤسسه قرآنی اهدا کردند و سپس اقدام به تهیه نقشه ساختمان از نظام مهندسی دهگلان در دو و نیم طبقه و به مساحت ۷۲۵ مترمربع کرد.

تکمیل ساختمان مؤسسه محمد رسول‌الله(ص) نیازمند خیز مسئولان و خیرین/ انتظار 12 ساله برای رهایی از مکان استیجاری
ایزدی ادامه می‌دهد: طی سفر محمدعلی خواجه‌پیری در سال 86 به کردستان که در سمت معاون و مشاور و رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور بود ـ این مرکز در حال حاضر به معاونت قرآن و عترت ارتقا یافته است ـ به بازدید از فعالیت‌های این مؤسسه در ساختمانی که در حال حاضر استیجاری است و همچنین زمینی که به فعالیت‌های این مؤسسه اهدا شد، اقدام کرد.
مدیر مؤسسه محمد رسول الله(ص) با اشاره به اینکه طی این بازدید و رضایت خواجه‌پیری طرح‌هایی به مؤسسه واگذار شد، اظهار می‌کند: مؤسسه از عهده اجرای آنها به خوبی درآمد و سپس قول‌هایی برای ساخت مؤسسه داده شد که طی آن 30 میلیون تومان کمک شد که توانستیم شناژ ساختمان را به اتمام برسانیم.
وی با اشاره به اینکه پس از تغییر و تحول‌ها و انجام مکاتبات زیاد اما هیچ کمکی برای تکمیل مؤسسات نشد، عنوان می‌کند: بارها و بارها برای ساخت این ساختمان قرآنی با تمام ارگان‌های دولتی رایزنی شد اما هنوز هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم با وجود اینکه برای ساخت این مؤسسه در حال حاضر مقروض هستیم و بالای  100میلیون تومان بدهی داریم.

تکمیل ساختمان مؤسسه محمد رسول‌الله(ص) نیازمند خیز مسئولان و خیرین/ انتظار 12 ساله برای رهایی از مکان استیجاری
ایزدی تصریح می‌کند: با وجود این طی این 12 سال مؤسسه فعالیتش را رها نکرده بلکه با اجاره کردن مکان تاکنون توانسته بیش از دو هزار قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف قرآنی حفظ، مفاهیم، صوت و لحن و ... در گروه‌های مختلف سنی با اکثریت آقایان پرورش دهد.
وی تأکید می‌کند: امیدواریم با نگاه خیرین و مسئولان و حمایت‌های آنها بتوانیم با توکل بر خداوند این ساختمان نیمه کاره را تمام و رنگی دیگر به فعالیت‌های قرآنی این منطقه برداریم به‌گونه‌ای که بتوانیم در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی منطقه تلاش کنیم.
یادآور می‌شود، مکان فعلی مؤسسه در شهر بلبان آباد استان کردستان، خیابان امام شافعی، کوچه دانش قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 08735162410 تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha