وفاق و همدلی در سایه تعالیم دینی محقق می‌شود
کد خبر: 3724683
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

وفاق و همدلی در سایه تعالیم دینی محقق می‌شود

گروه اجتماعی- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اظهار کرد: امروز کشور نیازمند وفاق و همدلی و انسجام است که این مهم در سایه تعالیم دینی و فرهنگ اهل بیت(ع) محقق خواهد شد و شورای فرهنگ عمومی نیز این امر را در راس یرنامه‌های خود دارد.

وفاق و همدلی در سایه تعالیم دینی محقق می‌شود

به  گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدرضا موالی‌زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، امروز، 2 تیرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با تقدیر از برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در آذربایجان شرقی، افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین جلسات است و پتانسیل بی‌نظیری دارد که می‌توان از این پتانسیل در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ عمومی و دستیابی به شاخص‌های کلان فرهنگی کشور و در کل توسعه فرهنگی بهره برد.

وی، گفت: رویه شورای فرهنگ عمومی کشور بر این اصل استوار است که در جلسات این شورا پیرامون موضوعی خاص بحث می‌شود و مصوبات آن در مرز بین توصیه و قانون است و یکسری تکالیف را متوجه دستگاههای متولی می‌کند.

موالی‌زاده افزود: در شورای فرهنگ عمومی کشور موضوعاتی چون ترویج فرهنگ مطالعه، ارتقای فرهنگ راهپیمایی اربعین، ارتقای کارکرد مساجد، فرهنگسازی برای رعایت اصول فنی در ساخت و ساز، فرهنگسازی برای رعایت اصول معماری اسلامی و ایرانی، گردشگری فرهنگی و فرهنگسازی برای مصرف بهیه‌ی آب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مطالبی نیز در این راستا مصوب شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، تاکید کرد: فرهنگ خردورزی، استدلال گرایی، فرهنگ پرهیز از قضاوت های شتابزده ، حقوق شهروندی و فرهنگ گفتگو و تعاملات اجتماعی از جمله سر فصل‌هایی است که در دستور کار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است و در کل مباحثی که با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد در جلسات شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موالی‌زاده افزود: امروز کشور نیازمند وفاق و همدلی و انسجام است که این مهم در سایه تعالیم دینی و فرهنگ اهل بیت (ع) محقق خواهد شد و شورای فرهنگ عمومی نیز این امر را در راس یرنامه‌های خود دارد.

وی همچنین از توجه ویژه امام جمعه تبریز نسبت به اهالی فرهنگ و هنر تقدیر کرد و گفت: رویکرد و رفتار مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سال‌جاری پس از انتصاب مورد توجه مردم و رسانه‌ها بوده به طوری که تجلیل از نخبگان در بین صلاتین در نماز جمعه و پیگیری مسائل خبرنگاران، تردد در شهر با وسایل نقلیه عمومی در اوج آلودگی هوای تبریز، بازدید از دانشگاه و صرف غذا با دانشجویان در سلف دانشگاه و ...از رفتارهایی است که به شدت مورد استقبال مردم، رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha