کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت سمن‌ها
کد خبر: 3724685
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
خادمی مطرح کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت سمن‌ها

گروه اجتماعی ـ. استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت ورود بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر، اظهارکرد: تقویت سازمان‌های مردم نهاد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت سمن‌ها

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز شنبه، دوم تیر در مراسم امحا ۵ تُن مواد مخدر غیر دارویی که در خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه در کنار کشوری هستیم که تولید کننده مواد مخدر بوده و ایران در مسیر ترانزیت آن قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مسئله موجب بروز مشکلات برای کشور ما شده است.
وی بر ضرورت همگانی شدن مبارزه با مواد مخدر تاکید و تصریح کرد: تقویت سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند لذا دولت نیز بر ورود سمن‌ها به حوزه پیشگیری از مواد مخدر تاکید دارد.
خادمی به اختصاص اعتبارات برای بازسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: باید به مناطق محروم توجه شود که در این راستا ساخت یک سالن ورزشی با پیشرفت 70 درصد در منطقه فلک الدین خرم‌آباد در حال اجرا است این در حالی‌است که تشکیل دفاتر تسهیل‌گری و توسعه اجتماعی در ده منطقه خرم‌آباد نیز انجام شده است.
استاندار لرستان با ذکر این مطلب که بخشی از توزیع مواد در داخل کشور جنبه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: بخشی دیگر با توجه به شرایط اجتماعی باعث گرایش به مواد و افزایش مصرف می‌شود.
وی تصریح کرد: سابقه افراد بهبود یافته نباید به عنوان سابقه‌ای منفی تلقی گردد بلکه سابقه‌ای مثبت بوده که فردی توانسته است از بحران اعتیاد به مواد مخدر بیرون آید.
گفتنی است که پنج تن انواع مواد مخدر غیر دارویی با حضور استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، همدان و لرستان در خرم‌آباد امحاء شد.

انتهای پیام

captcha