برخورد جدی نظام با مسئولان، نشان‎دهنده سلامت دستگاه قضایی است
کد خبر: 3724693
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

برخورد جدی نظام با مسئولان، نشان‎دهنده سلامت دستگاه قضایی است

گروه اجتماعی - رئیس شوراهای حل اختلاف استان قم، برخورد جدی با مسئولان متخلف را نشان جدیت و سلامت دستگاه قضایی کشور دانست.

برخورد جدی نظام با مسئولان، نشان‎دهنده سلامت دستگاه قضایی است

به گزارش ایکنا از قم، سید حمید اسماعیلی ظهر امروز 2 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته قوه قضایی گفت: قوه قضاییه مسئولیت بسیار سنگینی در کشور دارد و در راستای تحقق مسئولیت های خود فعالیت می کند.
وی افزود: از جمله فعالیت های این قوه می توان به تلاش در جهت اجرای عدالت و احقاق است که این قوه در تمام ارکان خود به دنبال عمل به این مهم است؛ ایجاد امنیت روانی و فیزیکی در جامعه از دیگر وظایف مهمی است که این قوه به دنبال حفظ و ارتقای آن است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قم بیان کرد: تلاش در جهت توسعه فعالیت های مرتبط به جلوگیری از وقوع جرم و پیشگری و کاهش آمار زندانیان و حمایت از خانواده های آنها، همچنین ایجاد فضای امن برای مردم و خانواده ها و تلاش در جهت عدم متلاشی شدن کانون خانواده از دیگر وظایف این قوه است.
وی گفت: تقویت شوراهای حل اختلاف با حضور افراد صاحب نفس در مناطق مختلف باعث ایجاد فضای مناسب جهت کاهش چشمگیر پرونده سازی در دستگاه قضایی شده است؛ به طوری که 79 درصد این پرونده ها به مصاحله ختم شده است.
وی تصریح کرد: تقویت آموزش های همکاران قضایی برای مسلح شدن به علم روز و همچنین آموزش ضابطین در این زمینه از جمله فعالیت هایی است که مسئولین قضایی استان قم به دنبال آن هستند.
معاون دادگستری استان قم بیان کرد: الگوی حکومت داری امام علی(ع) سرمشق همه کارگزاران نظام است و قوه قضاییه نیز تلاش می کنند در حد وسع خود در این مسیر گام بردارد؛ مبارزه با فساد بسیار سخت و نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است و همه باید در این مسیر همگام با این دستگاه باشند.
وی گفت: همین امروز اگر کسی به زندان اوین مراجعه کند افراد صاحب نفوذی را مشاهده می کند که سالها پیش کسی باور نمی کرد که کسی بتواند با آنها برخورد کند؛ از جمله این افراد می توان به شخصیت هایی هم اشاره کرد که در دستگاه اجرایی و حتی قوه قضاییه دارای سمت های عالی بودند و این مساله سلامت نظام و دستگاه قضایی را بیش از پیش اثبات می کند.
انتهای پیام

captcha