توجه به اهلیت قضات در گزینش دادگستری
کد خبر: 3724701
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
آیت‌الله میرعمادی تأکید کرد:

توجه به اهلیت قضات در گزینش دادگستری

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت توجه به اهلیت قضات در گزینش دادگستری، عنوان کرد: اجرای حدود و احکام الهی نیازمند شایستگی‌هایی چون داشتن قدرت اعمال حق، تدبیر و عقلانیت و قضاوت عادلانه است.

توجه به اهلیت قضات در گزینش دادگستری

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ظهر امروز شنبه دوم تیر در دیدار با کارکنان و قضات دادگستری لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، توجه به انتظارات مردم را نوعی انتقاد درونی به دور از تخریب و تضعیف دانست و افزود: اگر می‌خواهیم دستگاه قضائی متحول شود در اولین گام باید تحول در اهلیت و شایستگی قضات صورت گیرد.
وی بر فعالیت قضاوت برپایه عدل و عدالت تاکید کرد و افزود: قضاوتی که بر پایه هوای نفس، توصیه، سفارش و وساطت باشد قضاوت عادلانه‌ای نیست و بدور از انصاف است‌.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به اهلیت قضات در گزینش، عنوان کرد: ممکن است فردی مقام قضاوت را داشته باشد اما برای اعمال عدالت و اجرای حدود و احکام الهی نیازمند شایستگی‌های چون داشتن قدرت اعمال حق، تدبیر و عقلانیت هستیم‌.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که مردم به این مقدار از عملکرد دستگاه قضائی راضی و قانع نیستند، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند در نظامی اسلامی که بر مبنای عدل علوی است بر مبنای عدل علی نیز در نظام اسلامی عمل شود.

کار قضاوت با دوری از رشوه، توصیه پذیری و وساطت انجام گیرد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تدبیر و عقلانیت در اجرای حدود و اجرای احکام الهی رل مهم دانست و افزود: کار قضاوت باید با دوری از رشوه، توصیه پذیری و وساطت انجام گیرد.
امام‌جمعه مردم خرم آباد با اشاره به اینکه عملکرد و نگاه بیرونی به دستگاه قضائی نیز باید توجه قرار گیرد، گفت: نگاه کلی بیرونی به دستگاه قضائی این است که از سلامت برخوردار بوده و از نظر عملکردی نیز یک رضایت نسبی وجود دارد.
وی روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را طولانی دانست و افزود: یکی از علل عدم رضایت مردم از دستگاه قضائی است و این نکته باید مورد توجه باشد.
آیت‌الله میرعمادی خواسته مردم از نظام اسلامی را اجرای عدل علوی برشمرد و گفت: مجرم، مفسد، هنجارشکن و قانون‌شکن باید از دستگاه قضایی هراس داشته باشد.

تاکید بر ضرورت تقویت دستگاه

وی تصریح کرد: نباید هر کسی که به دستگاه قضایی وارد می‌شود به چشم یک مجرم به او نگاه شود، این در حالی است که اصلاح روند رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از هنجار شکنی و قانون‌شکنی باید به طور جدی صورت گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: نباید دستگاه قضایی مورد هجمه قرار گیرد که در همین راستا باید توجه به خواسته‌ها و انتظارات مردم مدنظر باشد.

انتهای پیام

captcha