فعالیت 295 کانون فرهنگی و هنری مسجد در ایلام
کد خبر: 3724808
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

فعالیت 295 کانون فرهنگی و هنری مسجد در ایلام

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از فعالیت 295 کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان خبر داد و گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تا ۱۹ مهرماه سال جاری در سطح مساجد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر 295 کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح مناطق مختلف این استان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 155 کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و عشایری استان ایلام فعالیت دارند، افزود: بیش از 70 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی در طول ایام سال به ‌ویژه اوقات فراغت در تابستان پذیرایی جوانان و نوجوانان هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اضافه کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی از جمله آموزش‌های قرآنی، آموزش احکام، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های هنری و فعالیت‌های گروهی تشکیل گروه سرود، گروه نمایش، گروه روزنامه دیواری، گروه نشریه‌های تجربی از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان است.
وی احیای کارکردهای مساجد و تلاش برای تقویت فرهنگ دینی در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان را اهداف اجرای طرح آسمانی‌ها برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی در جهت غنی‌سازی زمان اوقات فراغت کانون‌ها و ایجاد هم‌افزایی در بین نهادهای مختلف، ساماندهي فعالیت‌های اوقات فراغت كانون، هماهنگ‌سازی و ايجاد وحدت رويه در فعالیت‌های مسجد از دیگر اهداف این طرح در تابستان سال جاری است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پایان بابیان اینکه طرح آسمانی‌ها در 285 کانون فرهنگی و هنری این استان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت موجب حضور جوانان در مساجد و بهره‌گیری از برنامه‌های آموزشی کانون‌های مساجد و همچنین پیوند عمیق‌تر جوانان مساجد و قرآن کریم خواهد شد.
انتهای پیام
captcha