دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد اعتماد کند
کد خبر: 3724826
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
اکبری:

دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد اعتماد کند

گروه اجتماعی - معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در نشستی که با سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی برگزار شد، دیدگاه‌های خوبی توسط سمن‌ها مطرح شد و مهم‌ترین نکته این بود که دولت و نظام‌های حاکمیتی به سازمان‌های مردم ‌نهاد اعتماد کنند و این را اعلام می‌کنیم که با تمام قدرت این کار را پیگیر هستیم.

دولت و حاکمیت، به سازمان‌های مردم‌نهاد اعتماد کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، کمال اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور شامگاه شنبه ۲ تیرماه با حضور در نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که امروز مورد توجه است و طبق آنچه که در جهان معمول است، باید توسعه پایدار در کشور از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و با مشارکت و حضور جامعه، سازمان‌ها و تشکل‌ها اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: در استان مرکزی سازمان‌های مردم‌نهاد خوب، با کیفیت و با ظرفیت وجود دارد و می‌توانند بخش زیادی از بار مسئولیتی دولت و نهاد‌ها را برعهده بگیرند و تا به امروز هم توانسته‌اند کمک‌های خوبی در حوزه‌های مسائل اجتماعی، پیشگیری، کنترل و آسیب‌های اجتماعی ارائه کنند.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور افزود: امروزه سازمان‌های مردم‌نهاد در پیگیری حضور مشترک‌جویانه مردم در سطح اجتماع و بویژه ایجاد روحیه نشاط و امید اجتماعی حضور دارند.
اکبری بیان کرد: با تشکل‌هایی که امروز در سطح استان مرکزی شاهد هستیم می‌توان گام‌های بیشتر و موثر‌تری را برای رسیدگی به بسیاری از امور از جمله امور نیاز‌مندان، بیماران، آسیب‌دیدگان اجتماعی و همچنین روحیه پرکاری برای ایجاد امید در جامعه، کار و اشتغال انجام دهیم.
وی گفت: امروز در نشستی که با سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی برگزار شد، دیدگاه‌های خوبی توسط سمن‌ها مطرح شد و مهم‌ترین نکته این بود که دولت و نظام‌های حاکمیتی به سازمان‌های مردم ‌نهاد اعتماد کنند و این را اعلام می‌کنیم که با تمام قدرت این کار را پیگیر هستیم .
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: امیدواریم دستگاه‌ها‌ی اجرایی بتوانند کارهای مهمی که دست دولت است را از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد انجام دهند زیرا آشنا‌ترین، متخصص‌ترین و پیگیر‌ترین افراد با کمترین هزینه برای انجام وظایف هزینه هستند و امیدواریم این مهم اتفاق افتد و در وزارت کشور بسترهای لازم حقوقی، اعتقادی و هر نوع امکانی برای این امر بوجود آمده و در آینده فراهم شود.
اکبری در خصوص نقدهای مطرح‌شده از سوی سمن‌های استان اظهار کرد: نقد در جهت ایفای یک نقش مهم‌تر و بهتر است و این‌ها را به فال نیک می‌گیریم تا در کنار هم، راه‌حلی درست و منطقی برای این امر برگزینیم و مورد عمل قرار دهیم.
وی گفت: مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد الگوهای جوان جامعه و پیشروان توسعه امروز کشور هستند، تکیه نظام به تشکل‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت‌های اجتماعی است.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهور بارها تاکید کردند باید از توان و ظرفیت مشارکت اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کنیم. پس اعتماد جدی وجود دارد و دولت برنامه‌ریزی مناسب برای این امر انجام داده است.
وی گفت: در سال گذشته از رهگذر هزینه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی تقریبا در تمام کشور بالای ۵۰ درصد هزینه‌ها و اعتبارات از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد هزینه شده است.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور اظهار کرد: هنوز در ابتدای کار هستیم، نباید تصور کرد قدم‌های بلندی برداشته شده است و ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های مختلف وجود دارد.
اکبری گفت: در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد جزو جوان‌ترین کشورها هستیم و خیلی قدمت بالایی نداریم. گرچه قدمت سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها و موسسات به خیلی قبل باز می‌گردد، اما به شکل سازمان‌یافته امروزی در انجام حرکت‌های اجتماعی با این ویژگی‌ها چندان سابقه چندانی نداریم.
وی افزود: در کل کشور بناست در حوزه خانه سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد یک کار جدید و شیوه‌نامه جدید برای همه استان‌ها ارائه کنیم، الگو و منشور گفت‌و‌گوی سیاسی که وزیر ابلاغ کردند غیر از خانه احزاب خانه سمن‌ها هم وجود داشت و کارهای مقدماتی در این‌باره انجام شده است.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در گذشته استان‌ها به فراخور سلیقه‌های مختلف با حوزه خانه‌های سازمان‌های مردم نهاد برخورد کردند، اصلا خانه سازمان مردم نهاد بنا نیست هیچ‌گاه رقیب هیچ سمنی در هیچ نقطه‌ای از کشور قرار بگیرد بلکه محلی است که خود افراد برای هم افزا‌یی تلاش می‌کنند.
انتهای پیام

captcha