فعالیت۲۹۰ مؤسسه و ‌۴۵۰ خانه قرآن در کرمان
کد خبر: 3724844
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
جلالی خبر داد:

فعالیت۲۹۰ مؤسسه و ‌۴۵۰ خانه قرآن در کرمان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۹۰ مؤسسه و‌۴۵۰ خانه قرآنی داریم که ظرفیت خوبی برای پر کردن اوقات فراغت است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل تبلیغات استان کرمان دیروز شنبه، 2 تیر در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات گفت: در امور قرآنی چند نکته به عنوان کارهای اولیه و ‌اساسی است در زمینه تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور توفیقاتی داشتیم و امروز حدود 11 هزار حافظ از سه جزء تا حافظ کل قرآن کریم در کرمان داریم و دومین برنامه ما در جهت آشنایی همگان با روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه زمینه‌سازی برای استفاده از مفاهیم قرآنی یک ضرورت است، افزود: دوره‌های تخصصی تربیت معلم قرآن کریم در‌روخوانی، ‌روان‌خوانی و ‌تجوید از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، همچنین برنامه اثرگذار دیگری که با استقبال خوبی مواجه شد، کارگاه‌های سبک زندگی قرآن است که سال گذشته در استان جاری بود و استفاده خوبی از آنها انجام شد.
مدیرکل تبلیغات استان کرمان بیان کرد: ظرفیت خوبی در اختیار سازمان قرار گرفته، تا قبل از این مؤسسات قرآنی باید از سازمان تبلیغات و اداره ارشاد مجوز می‌گرفتند که در سال گذشته با تجمیع ایجاد شده، کلیه مجوزهای مؤسسات و خانه‌های قرآنی با سازمان است و در این زمینه توانستیم به انسجام رسیده و با کمک اداره ارشاد، حامی خوبی برای این مؤسسات باشیم و در حال حاضر ۲۹۰ مؤسسه و‌۴۵۰ خانه قرآنی داریم که ظرفیت خوبی برای پر کردن اوقات فراغت است.
حجت‌الاسلام جلالی در ارتباط با مجموعه تشکل‌هایی که با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری دارند، تصریح کرد: پنج تشکل شامل شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، بانوان فرهیخته و مؤسسات قرآنی با سازمان تبلیغات همکاری دارند.
وی عنوان کرد: اهداف این سازمان که در تیرماه سال 60 به دستور حضرت امام تاسیس شد، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی بود که دراین رابطه، زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و‌پیدایش تشکل‌های انجمن‌های اسلامی با سازمان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهارکرد: در خصوص این اهداف، سه فعالیت عمده توسط کارشناسی‌ها و معاونت‌های سازمان در دستور کار داریم که شامل کارهای فرهنگی، قرآنی و عمرانی است.
وی با اشاره به اینکه در بعد کارهای فرهنگی، اولین فعالیت سازمان در بحث تبلیغی، اعزام و استقرار است، اظهارکرد: شناسه خدمت در بحث اعزام در مجموعه کشوری به سازمان تبلیغات واگذار شده است که در سال گذشته 8 هزار و ۹۲۵ مورد اعزام در مناسبت‌های مختلف به مساجد، ادارات، مدارس و‌ مجالس خاص داشته‌ایم.
حجت‌الاسلام جلالی افزود: بخشی از کسانی که به عنوان روحانی اعزام می‌شوند، نیروهای بومی کرمان هستند و ‌مابقی نیاز استان به دفتر اسلامی در قم و ‌مشهد اعلام می‌شود که اعزام می‌شوند و درکنار موضوع اعزام، در روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت، تعداد ۲۷۵ روحانی مستقر را داریم.
وی با تأکید بر اینکه حضور فیزیکی روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده، گفت: از ۲۷۵ نفر روحانی مستقر، ۱۸۵ نفر مورد حمایت‌های مالی سازمان قرار می‌گیرند اما مابقی توسط کمک‌های مردمی و خوداستقراری تامین می‌شود و ‌عمده کار ما حمایت و ‌پشتیبانی معنوی از همه آنها است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: کار دیگر سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد مدارس دینی صدرا است که از شهریور سال 81 با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد، ولایتمدار و پیشتاز در صحنه‌های انقلاب و برنامه‌ریزی برای ادامه تحصیل دانش‌آموختگان راه‌اندازی شد و در حال حاضر هشت مدرسه صدرا در استان داریم که شامل پنج مدرسه پسرانه در کرمان، بم، جیرفت، کهنوج و رفسنجان و سه مدرسه دخترانه در زرند، بم و جیرفت است.
انتهای پیام

captcha