حماسه‌آفرینی مرزبان جوان در شبی به یادماندنی برای ایران
کد خبر: 3724898
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

حماسه‌آفرینی مرزبان جوان در شبی به یادماندنی برای ایران

گروه فرهنگی - مرزبان جوان در یکی از به یاد ماندنی‌ترین شب‌ها برای ملت ایران، در خون پاک خود غلتید و قهرمانی ماندگار شد تا امنیت کشور حفظ شود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شهادت فرهنگ مقدسی که هر روز به خصوص در بین نسل جوان طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و جوانان بسیاری پا در رکاب سید وسالار شهیدان(ع) هر چه بیشتر سینه در برابر ظلم دشمن ستبر می‌کنند. جلال بهبودی طرقی، سرباز وظیفه، چهارشنبه گذشته 30 خردادماه، همزمان با بازی تیم ملی فوتبال ایران و اسپانیا با اشرار مسلح در شمال سیستان و بلوچستان درگیر و مانع از ورود آن‌ها به خاک کشور شد.
پیکر مطهر شهید مرزبان، جلال بهبودی، امروز صبح سوم تیرماه بر روی دستان مردم قدرشناس خراسان رضوی و با حضور مقامات استانی تشییع و به پابوسی امام رضا(ع) رفت.

حماسه آفرینی مرزبانی جوان در شبی به یادماندنی برای ایران/ امنیت را مرهون خون‌های به ناحق بر زمین ریخته هستیم

حماسه آفرینی مرزبانی جوان در شبی به یادماندنی برای ایران/ امنیت را مرهون خون‌های به ناحق بر زمین ریخته هستیم

امنیتی ماندگار در سایه خون‌های به ناحق بر زمین ریخته

وقتی فداکاری و از جان گذشتگی‌های نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور را می‌بینیم به معنای این جمله می‌رسیم که به واقع «امنیت اتفاقی نیست»، امنیتی که همواره و در همه جا سایه‌اش را بر سرمان احساس می‌کنیم. امنیت همان نعمتی است که همانند «سلامتی» اغلب مغفول واقع می‌شود ولی خوشبختانه ما از برکت وجود آن برخورداریم؛ آن هم به فضل وکرم الهی و مدد قوی‌ترین مردانی که «جان» را در برابر «کیان» در کفه ترازو نهاده‌اند و با صبر، توکل، غیرت، فداکاری و ... امنیت را ایجاد، حفظ و ارتقاء می‌دهند؛ امنیتی مثال زدنی و البته ستودنی.
امنیت امروز مرزهایمان در جزیره بی‌ثباتی و درگیری‌ها و نا امنی‌هایی که پیرامون ماست، مرهون با هم بودن و در کنار هم بودن مرزبانان و مرزنشینان ماست که دست در دست هم از کیان ایران اسلامی دفاع و صیانت می‌کنند.

آن هنگام که مردان بی‌ادعا در دور افتاده‌ترین نقاط مرزی وظیفه خود را انجام می‌دهند و ما بی‌هیچ دغدغه‌ای به فعالیت‌های روزانه‌مان مشغولیم، وظیفه داریم هنگام راز ونیاز با خداوند متعال به شکرانه نعمت امنیت برای سلامتی و پایداری هر چه بیشتر نیروهای خدوم مرزبان دعا کنیم.

حماسه آفرینی مرزبانی جوان در شبی به یادماندنی برای ایران/ امنیت را مرهون خون‌های به ناحق بر زمین ریخته هستیم

حماسه آفرینی مرزبانی جوان در شبی به یادماندنی برای ایران/ امنیت را مرهون خون‌های به ناحق بر زمین ریخته هستیم

تحمل سخت‌ترین شرایط در دورترین مناطق مرزی

تحمل شرایط سخت در مناطق صفر مرزی از توان بسیاری خارج است، اما اراده مردان پولادین مرزبانی بر همه سختی‌ها فایق آمده که نتیجه اش مرز و بومی امن و ایمن است.
در شبی که همه ملت ایران در همهمه فوتبال ایران و اسپانیا در خانه، مغازه، پارک، سینما و...مشغول تماشای فوتبالی عالی و مثال زدنی از بچه‌های تیم ملی در مقابل بهترین‌های فوتبال دنیا بودند، سربازانی خدوم مشغول مرزبانی و امنیت برای کشور بودند. سربازانی که برای دفاع از خاک و وطن خود در مقابل اشرار مسلح ایستادند و مانع ورود آنان به خاک کشور شدند.
یادمان باشد در شبی که همه در امنیت و با خیال راحت برای هر توپی که از کنار دروازه اسپانیا می‌گذشت و گل نمی‌شد آهی بلند می‌کشیدیم، مرزبانان بسیاری در مرزهای کشور جان خود را در کف دست گرفته و برای امنیت کشور در مقابل وحشی‌ترین اشرار با اراده و عزمی راسخ ایستاده‌اند.

حماسه آفرینی مرزبانی جوان در شبی به یادماندنی برای ایران/ امنیت را مرهون خون‌های به ناحق بر زمین ریخته هستیم

قدردانی مردم از شهید والا مقام جلال بهبودی

و امروز یکی از همان مرزبانان با غیرت در اوج جوانی جان خود را فدای امنیت کشور کرد و در دامان پر مهر صاحب الزمان(عج) جان به جان آفرین تسلیم کرد، البته ناگفته نماند که مردم کشورمان به خوبی قدردان این زحمات وخون‌های به ناحق بر زمین ریخته هستند و با هر شهادتی مردانه‌تر وارد عرصه میدان می‌شوند؛ اینجا همه از پیر و جوان، زن و مرد آمده بودند تا نشان دهند که ایران شهید تقدیم خواهد کرد ولی اجازه نخواهد داد که اشرار و مزدوران، وجبی به خاک کشور تعرض کنند.
جلال بهبودی طرقی، همان مرزبان جوانی بود که در 20 سالگی به درجه والای شهادت نائل شد. والدین این شهید والا مقام با اینکه بی‌تاب از فراغ فرزند دلبند خودشان هستند اما سربلند در پیشگاه امام هشتم(ع) گل پر پر شده خود را تقدیم اسلام کرده‌اند و در دل می گویند:« ای امام رئوف این هدیه ناقابل را از ما قبول کن».
آری به راستی امام مهربانی‌ها هم آغوش باز کرده تا یکی از شیعیان ولایتمدارش را به آغوش پر مهر خود جای دهد.
خیابان امام رضا(ع) مملو از جمعیتی بود که از درب مهدیه همراه با شهید به حرم مطهر رضوی نزدیک می‌شدند، خریداران و مغازه‌داران دست از خرید و فروش کشیده‌ بودند و بیرون از مغازه با چشمانی گریان شهید را بدرقه می‌کردند.

صحبت‌های ناگفته همرزمان با دوست شهیدشان

جوانان بسیاری بودند که زیر لب حرف‌هایی را زمزمه می‌کردند گویا با شهید صحبت‌های ناگفته‌ای داشتند که در آخرین لحظات با او در میان گذاشتند؛ سربازان وظیفه بسیاری بودند که برای تشییع هم خدمتی خود آمده بودند و از رفیق شهیدشان، درس شهادت گرفتند.
پیکر شهید جلال بهبودی طرقی با شکوه به سمت حرم مطهر رضوی رفت و در مقابل ورودی باب‌الجواد(ع) برای عرض ارادت دقایقی ایستاد.
گفتنی است: شهید مرزبان، جلال بهبودی در 12اسفند 1377چشم به جهان گشود و در 31 خرداد 1397 در سیستان و بلوچستان به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
شهید مرزبان الوداع...
تکتم اصیل

انتهای پیام

 

 

captcha