کنگره شهدا فرصتی برای بازنمایی ارزش‌های انقلاب اسلامی
کد خبر: 3724909
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

کنگره شهدا فرصتی برای بازنمایی ارزش‌های انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی- رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: برگزاری کنگره سه هزار شهید استان فرصتی برای حضور هنرمندان متعهد فرصتی برای شناخت ظرفیت‌ها و عرصه‌ای برای تبیین اهداف برشمرد که می‌توان جامعه جوان را بیش‌ازپیش با آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب بزرگ آشنا کرد.

 کنگره شهدا فرصتی برای بازنمایی ارزش‌های انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از قزوین، علی هوشمند رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید استان قزوین در نشست کارشناسان حوزه هنری که امروز 3 تیر برگزار شد عنوان کرد: قزوین به دلیل غنای فرهنگی، سابقه کهن و پرتوافشانی فرهیختگان و علمای بزرگ، در طول تاریخ به‌عنوان یکی از کانون‌های تشیع مطرح بوده و این مهم در مقاطع مختلف به نیکی جلوه‌گر شده است.
وی افزود: طی قرون متمادی به‌ویژه نیم‌‌ قرن اخیر ارزش‌های برآمده از اسلام ناب، مهم‌ترین مولد حرکت جوانان بوده، به کمک آنان انقلاب اسلامی به ثمر نشست، حماسه هشت دفاع مقدس رقم خورد و امروز در عرصه علم، فناوری و فرهنگی شاهد تولید و شاخص سازی هستیم.
هوشمند در ادامه به نقش دین در مهندسی فرهنگی جامعه پرداخت و یادآور شد: ارزش‌های اصیل مبنای هویت فردی و اجتماعی هستند، این ارزش‌ها در بستر فرهنگ و هنر شکل‌گرفته، حرکت کرده و به جامعه بالندگی و نظم می‌بخشند و درست بر همین مبنا به کمک هنر می‌توان ارزش‌های نسل اول انقلاب را برای جوانان بازتولید و بازخوانی کرد.
این مسئول فرهنگی برگزاری کنگره سه هزار شهید استان را فرصتی برای حضور هنرمندان متعهد فرصتی برای شناخت ظرفیت‌ها و عرصه‌ای برای تبیین اهداف برشمرد که می‌توان جامعه جوان را بیش‌ازپیش با آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب بزرگ آشنا کرد.
وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی بزرگداشت 3000 شهید استان برنامه‌های مختلف هنری در قالب؛ نشست‌های تخصصی، نمایشگاه آثار هنرمندان، اجرای زنده هنرهای تجسمی (ورک شاپ)، برپایی شب‌های خاطره، نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، چاپ و نشر، سرود و موسیقی، ساخت فیلم و پویانمایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha