واکنش انجمن قرآنی تونس به گزارشی جنجالی
کد خبر: 3724921
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

واکنش انجمن قرآنی تونس به گزارشی جنجالی

گروه بین‌الملل – انجمن «هماهنگی ملی دفاع از قرآن، قانون اساسی و توسعه عادلانه» در تونس در برابر گزارش کمیته آزادی‌های فردی و مساوات این کشور که بسیاری از احکام شرعی را لغو کرده است، واکنش نشان داد.

واکنش انجمن قرآنی تونس به گزارشی جنجالیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری raitunisia.com؛ انجمن «هماهنگی ملی دفاع از قرآن، قانون اساسی و توسعه عادلانه» در تونس از عثمان بطیخ، مفتی این کشور خواست در برابر پیشنهادات ارائه‌شده در گزارش کمیته آزادی‌های فردی و مساوات سکوت نکند.

این انجمن گزارش مذکور را به طور کامل رد و تأکید کرد: این گزارش بیانگر ضربه‌زدن به هویت و تهدید صلح در جامعه است. تعدادی از اساتید دانشگاه «زیتونه» تونس، گروهی از وکلا و همچنین «نورالدین الخادمی» وزیر امور دینی سابق تونس در انجمن هماهنگی ملی دفاع از قرآن عضو هستند و الخادمی گزارش کمیته آزادی‌های فردی و مساوات را تهدیدکننده هویت ملت تونس و فاقد کارشناسی‌های علمی دانست.

وی افزود: این گزارش ناهنجاری‌ها را رواج داده و حق سرپرستی را لغو و زن را از حق شرعی در نفقه محروم می‌کند.

«فاطمه شقوت»، استاد مرکز عالی تمدن اسلامی تونس نیز در این باره گفت: گزارش کمیته آزادی‌های فردی و مساوات، بیانگر اهانت به قرآن است.

گفتنی است، کمیته آزادی‌های فردی و مساوات تونس اخیرا گزارشی منتنشر کرد که به لغو مجازات اعدام به خاطر تناقض با حق زندگی، لغو جرم‌شمردن همجنس‌بازی به عنوان نوعی آزادی فردی، مجازات افرادی که به زندگی خصوصی افراد سرک می‌کشند و توقف قانون بسته‌بودن قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها در ظهر ماه رمضان به خاطر حمایت از روزه‌خواران، اشاره دارد.

برابری کامل بین زن و مرد به ویژه در مسئله ارث، لغو مفهوم فرزند زنا بدین معنا که فرزندان متولدشده در چارچوب ازدواج و خارج از این چارچوب مشروع هستند، لغو حکم فقهی«عده» در صورت طلاق یا وفات همسر قبل از ازدواج رسمی و لغو مهریه به دلیل نقض کرامت زن از دیگر بخش‌های این گزارش است.

انتهای پیام

captcha