پایان مهلت ارسال اثر به جایزه «یوسف» در شهریورماه/ خرمشهر؛ بخش ویژه
کد خبر: 3724922
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

پایان مهلت ارسال اثر به جایزه «یوسف» در شهریورماه/ خرمشهر؛ بخش ویژه

گروه ادب ــ معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری هشتمین جایزه ادبی «یوسف» عنوان کرد: این جایزه در سه بخش برگزار می‌شود که مهلت گردآوری و ارائه آثار تا شهریورماه خواهد بود.

پایان مهلت ارسال اثر به جایزه «یوسف» در شهریورماه/ خرمشهر؛ بخش ویژه

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری هشتمین جایزه ادبی یوسف با حضور سردار محسن شیخی، معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران برگزار شد. وی در این نشست به وقایعی که در تیرماه سال‌های مختلف روی داده است اشاره کرد و افزود: باید طبق آیات قرآن،‌ داشته‌های خود را نقل کنیم که این اقدام از نعمات قرآن است.

وی اظهار کرد: وظیفه هر یک از ماست که نعمات الهی را قدر دانسته و به انتقال صادقانه داشته‌های خود بپردازیم. در این راستا طی سال‌های گذشته، هفت دوره جایزه ادبی برگزار کردیم. این جایزه شامل داستان‌های کوتاه در عرصه دفاع مقدس است.

سردار شیخی ادامه داد: برنامه کلی که در این حوزه داریم، آن است که از افراد در عرصه نویسندگی بهره‌گیری کنیم. البته بنا بر این نیست که این افراد قلم‌فرسایی کنند. باید میدان را برای جوانان باز گذاشت. هر داستان باید چهار هزار کلمه یا 15 صفحه باشد.

وی افزود: طیف گسترده‌ای از آثار را جمع می‌کنیم. کسی که در عرصه دفاع مقدس قلم می‌زند،‌ در اصل جایزه خود را در نتیجه توفیق در نوشتن در این حوزه گرفته است. قطعاً تعداد آثار برگزیده در این عرصه افزایش می‌یابد.

سردار شیخی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که بضاعت و تمکن خوبی را در این  حوزه شاهد باشیم، گفت: درصدد هستیم که آثار بسیاری را گردآوری کنیم. این آثار می‌تواند در سه بخش دفاع مقدس،‌ مقاومت و دفاع از حرم  اهل بیت(ع) و بیداری اسلامی و جهان اسلام باشد.

وی اظهار کرد: همچنین جایزه‌ای برای نوشتارها در بخش خرمشهر و فتح و پیروزی این شهر در نظر گرفته شده است. در جمع‌آوری این آثار سعی بر فعالیت بیشتر داریم. مهلت ارائه و گردآوری آثار تا شهریورماه است که در استان‌ها این زمان محدودیت دارد.

سردار شیخی تاکید کرد: این دوره،‌ نخستین دوره‌ای است که جشنواره در قالب استانی و ملی برگزار می‌شود. سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت برگزاری این جایزه را برعهده دارد.

وی به اقبال جوانان به این حوزه اشاره کرد و گفت: این اقبال هر سال بیشتر می‌شود. نباید دفاع مقدس را در قابی خاص دید. این کار اهانت به این عرصه به شمار می‌آید. باید اتفاقات را به نحوی شایسته تصویر کرد.

سردار شیخی همچنین یادآور شد: نویسندگان در خلق آثار،  به بیان واقعیات جنگ در ابعاد و زوایای مختلف پرداختند که گاه از دید متولیان امر مغفول مانده بود. این آثار می‌تواند دستمایه بهره‌گیری آیندگان باشد. ظرایف توسط جوانان کشف و بیان شده است و می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی همچنین افزود: توزیع جشنواره در استان‌ها سبب بهره‌گیری از آداب و فرهنگ‌های آنها خواهد شد. این اقدام همچنین به ایجاد تنوع و گستردگی در خلق آثار منجر می‌شود. درصدد هستیم که در عرصه فیلم و کودک نیز این حوزه را تسری دهیم.

سردار شیخی با اشاره به اینکه هر سازمان استانی در این بنیاد موظف است که دست‌کم 30 اثر را در سال مورد حمایت قرار دهد،‌ اظهار کرد: اولین دوره آموزش داستان‌نویسی را از 40 روز پیش برگزار کردیم.

انتهای پیام

captcha