27 مرداد، آغاز مرحله مقدماتی مسابقه ملی قرآن عمان
کد خبر: 3724923
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

27 مرداد، آغاز مرحله مقدماتی مسابقه ملی قرآن عمان

گروه بین‌الملل ـ مرحله مقدماتی بیست و هشتمین دوره مسابقات ملی قرآن «سلطان قابوس» عمان از روز 27 مردادماه آغاز می‌شود.

آغاز ثبت نام شرکت کنندگان در بیست و هشتمین دوره مسابقه قرآنی «سلطان قابوس»

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه عمان؛ این مسابقات به همت مرکز عالی فرهنگ و علوم «سلطان قابوس» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 18 مردادماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به سایت مسابقات به آدرس www.quran.gov.om  برای حضور در این مسابقات نام‌نویسی کنند.

کمیته برگزارکننده مسابقات در تلاش است که سال جاری، تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان در این رقابت قرآنی شرکت کنند به طوری که امسال در هر سطح، 8 شرکت کننده به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و مرحله نهایی این مسابقات اواخر آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

یوسف بن محمد بلوشی، عضو کمیته فنی مسابقه اظهارکرد: به طور اجمالی تعداد شرکت‌کنندگانی که از طریق سایت ثبت نام کرده‌اند 1226 شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان است.

از شرایط شرکت در این مسابقات این است که شرکت‌کنندگان باید شهروند عمانی باشند و میان توانمندی شرکت‌کننده و سطح مورد انتخاب او تناسب وجود داشته باشد و اگر شرکت‌کننده پیش از این در یک سطح شرکت کرده باشد، در دوره جدید باید در سطح بالاتر به مشارکت بپردازد به استثنای سطح یک.

یادآوری می‌شود، مسابقه سلطان قابوس از سال 1370 آغاز و در سه سطح حفظ 5 جزء و تفسیر یک جزء، حفظ 5 جزء و تجوید آن و حفظ سه جزء و تجوید برگزار شد که در سال‌های بعد به 9 سطح ارتقاء یافت و سطح یک آن حفظ کل قرآن کریم و آخرین سطح، حفظ جزء 30 قرآن است. در بیست و هفتمین دوره از این مسابقه  2156 شرکت کننده حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha