۶۴ درصد مددجویان سیستان‌وبلوچستان در ضرایب محرومیت بالا سکونت دارند
کد خبر: 3724968
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

۶۴ درصد مددجویان سیستان‌وبلوچستان در ضرایب محرومیت بالا سکونت دارند

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: ۶۴ درصد مددجویان استان در مناطق محروم و روستایی با ضرایب بالای محرومیت زندگی می‌‎کنند به این ترتیب بیشتر خدمات این نهاد در این مناطق برنامه‌ریزی شده است.

64 درصد مددجویان سیستان‌وبلوچستان در ضرایب محرومیت بالا سکونت دارند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، سید مهدی عبادی گفت: 64 درصد مددجویان استان در مناطق محروم و روستایی با ضرایب بالای محرومیت زندگی می‌‎کنند به این ترتیب بیشتر خدمات این نهاد در این مناطق برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: 100 هزار و 92 خانوار با جمعیت بیش از 232 هزار نفر از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند که 69 درصد خانوارهای تحت حمایت در مناطق روستایی و 31 درصد خانوارها در مناطق شهری این استان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست سال جاری دو هزار و 800 خانوار پشت نوبت حمایت این نهاد تحت حمایت قرار گرفتند، بیان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی و طوفان شدید، سرمایه‌های دامی و کشاورزی بسیاری از خانوارهای تحت ‌حمایت که از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کردند از بین رفته و متقاضی حمایت هستند که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده 10 درصد آن‌ها تحت حمایت این نهاد قرار خواهند گرفت.
عبادی با اشاره به اینکه 64 درصد مددجویان در ضرایب بالای محرومیت این استان سکونت دارند، افزود: 8 درصد مددجویان در مناطق محروم و مرزی با ضریب شش، 12 درصد در ضریب هفت، 27 درصد در ضریب هشت و 9 درصد در ضریب نه زندگی می‌کنند که به علت شرایط سخت زندگی از حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت این نهاد در سرفصل‌های مختلف مانند کمک معیشت، تحصیلی، درمانی، اردوهای زیارتی و ساخت مسکن بهره‌مند هستند.
وی با بیان اینکه 36 درصد جامعه مددجویی از وضعیت عادی برخوردار هستند، اعلام کرد: به منظور رفع مشکلات مددجویان ساکن در مناطق محروم و مرزی تخصیص اعتبارات ابلاغی این مناطق به صورت 100 درصد برنامه ریزی شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: در بحث برنامه کاهش فقر شهرستان دلگان و دهستان سفید آبه با ضریب محرومیت هشت از توابع شهرستان نیمروز در اولویت این نهاد قرار دارد که براساس سیستم نیازسنجی و با اولویت‌بندی مددجویان و خانواده‌های نیازمند که نیاز ضروری به امکانات اولیه زندگی دارند این لوازم در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

captcha