سپاه پاسداران، در اختیار هیچ گرایش سیاسی خاصی نیست
کد خبر: 3724974
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
سردار کریمی:

سپاه پاسداران، در اختیار هیچ گرایش سیاسی خاصی نیست

گروه سیاسی - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سپاه متعلق به اسلام و انقلاب است. عمل سپاه تنها نظامی نیست بلکه نظامی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی است. البته سیاسی نه به معنای سیاسی بلکه به این معنا که از سیاست آگاهی دارد و از آن در راستای رسیدن به اهداف انقلاب استفاده می‌کند، سپاه در اختیار هیچ حزب، گروه و گرایش سیاسی نیست.

سپاه پاسداران، در اختیار هیچ گرایش سیاسی خاصی نیست

به گزارش ایکنا  از استان مرکزی، صبح امروز 3 تیرماه سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه اراک اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس، انقلابی، مردمی و ولایی است.
وی ادامه داد: ماموریت این نهاد مقدس حفظ و پیش‌برندگی انقلاب و دستاوردهای آن است، دستاوردهایی که در واقع همان ارزش‌های انقلاب اسلامی و مکتب اسلامی هستند و برای حاکمیت آن تلاش شده و مرهون خون‌ پاک و مقدس شهیدان است.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: سپاه بر ظرف نیاز و اما در میان مخالفت‌ها متولد شد؛ رشد کرد، و مخالفت‌ها اثر نکرد. این مولود توانست رشد کند و در همه مراحل بزرگ و سخت انقلاب عملکرد بسیار درخشانی را از خود ارائه دهد.
کریمی گفت: پاسداری یک فرهنگ، رسالت و تکلیف است، فرهنگی که مایه عزت و افتخار است. مجموعه‌ای که وجود آن برای کشور و همه اهداف والایی که ملت برای خود ترسیم کرده ضروری و لازم عنوان می‌شود.
وی با اشاره به گزارش اندیشکده واشنگتن در ارتباط با عملکرد سپاه اظهار کرد: در این گزارش این‌طور بیان می‌شود جمهوری اسلامی توانسته تهدیدات داخلی در مرزها، کودتا، جنگ، شورش‌ها و تحریم‌‌ها را پشت سر گذارد و خنثی کند و از مداخلات بیگانگان ممانعت نماید، حکومت ایران با ایجاد ساختارهای نظامی و اجتماعی موازی مانند سپاه و بسیج و کنترل آن‌ها از طریق تعالیم مذهبی و نظارت فراگیر رشد بدهد و در این جهت عمل کند، این اعترافی است که دشمنان درباره‌ عملکرد سپاه اذعان دارند.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد: مشکل امروزه سپاه این است که بعضی از افراد این نهاد مقدس را با مجموعه‌های نظامی مقایسه می‌کنند و صرفا عملکرد نظامی را توقع دارند.
کریمی گفت: سپاه را نباید با جایی مقایسه کرد بلکه سپاه را باید با خودش مقایسه کرد. بسیاری از نقد‌هایی که بیان می‌شود حاکی از نبود شناخت نسبت به این نهادمقدس و ماموریت آن است.
وی بیان کرد: عمل سپاه تنها نظامی نیست بلکه نظامی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی است. البته سیاسی نه به معنای سیاسی بلکه به این معنا که از سیاست آگاهی دارد و از آن در راستای رسیدن به اهداف انقلاب استفاده می‌کند، سپاه در اختیار هیچ حزب، گروه و گرایش سیاسی نیست.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: بعضی از افراد پاسداری را به منزله شغل تلقی و این شغل را با سایر مشاغل مقایسه می‌کنند این در حالی است که سپاه با همه مسئولیتی که بر عهده دارد با مجموعه‌هایی که مقایسه می‌شود متفاوت است.
کریمی تصریح کرد: سپاه نهادی مردمی برای همه امت اسلامی است، نهادی ولایی است و مستقل زیر نظر شخص ولایت هدایت، نظارت و کنترل می‌شود.
وی بیان کرد: موفقیت این نهاد مدیون همراهی امت اسلامی است و از طرفی توکل به خدا، اخلاص در عمل به عملکرد این نهاد مقدس برکت بخشیده است. عمل صالحی که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد انتظار است این است که تمام قد از کیان انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها دفاع کند و تا پای جان به مقاومت ادامه دهد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: متناسب با تهدیداتی که انقلاب پیش‌رو داشته در هر مقطعی نقش‌ سپاه پر رنگ‌تر شده است و باید پاسخگوی همه تهدید‌های دشمن از قبیل سخت، نیمه‌سخت و نرم باشد. بطور مثال در دوران دفاع مقدس سبقه سپاه بیشتر ظهور و بروز پیدا کرد.
کریمی بیان کرد: برای موفقیت سپاه در انجام ماموریت‌های خود باید دشمن‌شناسی در دستور کار این نهاد ارزشمند قرار گیرد زیرا اگر دشمن را رصد نشود، باور و یقین نسبت به دشمنی‌های دشمن کسب نشود مانند خیلی‌ها غافلگیر می‌شود.
وی افزود: سپاه نمی‌تواند به دشمن خوش‌بین باشد زیرا با شناخت دشمن، رصد اطلاعاتی، تاکتیک‌ها و پیاده نظام باید بتواند نقش خود را ایفا کند البته این عمل صالح دو بال دارد. عملی صالح است که اخلاص و تقوا در عمل را به همراه دارد. توکل به اهل‌بیت و سرمشق گرفتن از قرآن کریم نقش پاسداری است و این نهاد در این صورت می‌تواند ماموریت خود را انجام دهد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: سپاه در مقابل دشمنان خود تردید نمی‌کند و هیچ‌گاه اهل مذاکره با دشمن نیست زیرا مذاکره را یکی از روش‌های نفوذ دشمن می‌داند.
کریمی بیان کرد: سپاه نهادی است که پایبندی به اصول انقلاب دارد و حاضر نیست سر‌سوزنی از اصول انقلاب اسلامی بگذرد و حداکثر تلاش خود را برای اقتدار و استحکام ارکان نظام بکار می‌گیرد و با تمام توان در بخش‌های مختلف از قبیل محرومیت‌زدایی و سازندگی ورود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: اصولی که سپاه به آن معتقد است و مفاهیم ثابتی است، در هیچ زمینه‌ای دچار تغییر نمی‌شود. این اصول اسلام، جمهوری اسلامی، خط و سیره امام و ولایت است. بر اساس این اصول پایبندی به مبانی انقلاب، التزام عملی به ولی‌فقیه و فصل‌الخطاب دانستن رهبری مورد تاکید قرار می‌گیرد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: سپاه صحنه سازندگی را به معنای صحنه اقتصادی فرض نکرده است و هر دستاوردی که در جهت سازندگی کشور داشته در خدمت مردم در مناطق محروم مصرف کرده است.
کریمی افزود: سپاه به دنبال وحدت ملی و وحدت امت اسلامی است به طوری که درکنار اقوام مختلف از قبیل شیعه و سنی، کرد و لر، بلوچ و... حضور دارد. بصیرت‌افزایی و تعمیق فرهنگ از جمله مواردی است که باید این نهاد به آن توجه می‌کند.
وی گفت:این نهاد از جمله نهاد‌هایی است که از سازمان منعطفی برخوردار است، یک سازمان بسته نیست، به دنبال نوشدن و متحول شدن است. سپاه به دنبال تلاش همه جانبه عمق بخشی داخلی مانند جبهه مقاومت و عمق بخشی خارجی است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرز انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی محدود نمی‌شود بلکه این نهاد یک پایگاهی برای توسعه انقلاب است و نمی‌تواند در مرزها محصور شود. ماموریت این نهاد جهانی است همانطور که اسلام برای نجات بشریت آمده است نه فقط برای ملت ایران. رهبر کبیر انقلاب با تاسی از پیامبر گرامی اسلام این انقلاب را بنا کرد.
کریمی افزود: سپاه متعلق به اسلام و انقلاب است و به عنوان بازوی قوی در اختیار ولی‌فقیه است و باید بتواند این ماموریت را به مرحله انجام برساند.
انتهای پیام

captcha