دعای خیر پدر و دلسوزی مادر؛ چراغ‌راه بانوی نمونه قرآنی
کد خبر: 3725161
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

دعای خیر پدر و دلسوزی مادر؛ چراغ‌راه بانوی نمونه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ بانویی قرآنی، مدیر مؤسسه قرآنی آل طه و مدارس قرآنی گل‌های بهشت، نمونه بودنش را مرهون قرآن، مادری دلسوز و دعای خیر پدر که آرزو دارد دخترش چراغ قبرش باشد، می‌داند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، در همهمه روزمرگی‌هایمان بانویی را می‌شناسم که بوی نجابت و صلابت می‌دهد. گویی خدمت به کودکان حتی کودکان بی‌بضاعت را از وظایف خود می‌داند و در این کار لذتی بی حدوحصر می‌بیند. پشت بی‌برنامه‌گی‌ها و وقت کم‌آوردنمان الگوهایی همچون زهرا نجاتی هستند که ادامه زندگی موفق را برایمان ترسیم می‌کنند.

دعای خیر پدر و دلسوزی مادر؛ چراغ‌راه بانوی نمونه قرآنی
زهرا نجاتی، مدیر مدرسه قرآنی گل‌های بهشت ساوه در گفت‌گو با ایکنا گفت: ابتدا واحد دخترانه گل‌های بهشت سال 89 با هدف حفظ قرآن در کنار آموزش علمی با یکصد دانش‌آموز دختر و 12 نیروی کار افتتاح شد، پس از گذشت 7 سال اولین خروجی را داشته است. در سال 91 نیز واحد پسران مدرسه قرآنی گل‌های بهشت آغاز به فعالیت کرد و اولین خروجی نیز امسال است.
وی تصریح کرد: اشتغال‌زایی و استفاده از نیروهای مجرب یکی از برنامه‌های مدرسه گل‌های بهشت است، برای ارتقاء سطح دانش محصلان از نیروهای متخصص با مدارک تحصیلی کارشناسی‌ارشد بهره گرفتیم و دبیران قرآن همگی حافظ و مربی قرآن هستند. قبل از شروع به کار برای معلمین دوره آموزشی نیز گذاشته می‌شود.
نجاتی با اشاره به اینکه فعالیت مؤسسه قرآنی آل‌طه و مدارس قرآنی، زمینه اشتغال بیش از 50 نفر جوان آماده به کار را فراهم کرده است، اظهار کرد: امسال در همایش زنان کارآفرین شرکت کردم که نتیجه آن مهرماه مشخص می‌شود. سال گذشته در دانشکده شهید بهشتی به عنوان یکی از 800 بانوی موفق ایرانی معرفی شدم. همچنین در همایش مادران نمونه نیز تجلیل شدم.
وی در مورد انتخابش به عنوان مادر نمونه گفت: من علاوه بر مشغله کاری همچون مدیریت مؤسسه قرآن و مدارس قرآنی دانشجوی ارشد سطح سه حوزه هستم. پایان‌نامه اینجانب به عنوان پایان‌نامه برتر حوزه علمیه معرفی شد. حافظ 20 جزء قرآن کریم هستم. نویسنده نمایشنامه مذهبی و دینی و از همه مهم‌تر مادر سه فرزند دختر و دو فرزند پسر هستم. همه فکر می‌کنند مشغله کاری مانعی برای فرزندآوری است اما من با وجود مشغله‌های فراوان فرزندانم را حافظ تربیت کردم، پسر بزرگم که 20 ساله است حافظ کل است و دخترانم هر کدام حافظ 5 جزء قرآن هستند، کوچک‌ترین فرزندم هم 2ساله است.
نجاتی که از دلیل‌تراشی بانوان برای عقب‌ماندن در زندگی گلایه دارد؛ مهم‌ترین عامل نرسیدن به اهداف را عدم مدیریت زمان می‌داند و ادامه می‌دهد: فرزندان در همه حال می‌توانند اسلحه مادر باشند، حتی در منزل ما تماشای تلویزیون توسط خود بچه‌ها مدیریت شده است و وقت خود را برای دیدن سریال‌های پراز اضطراب هدر نمی‌دهیم. حتی من مبلغ حوزه و مداح هم هستم و در آزمون مدرس سبک زندگی اسلامی نیز شرکت کردم.
به گزارش ایکنا، فعالیت‌های این بانوی نمونه و قرآنی به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و علاقه به کشاورزی از دیگر فعالیت‌های اجتماعی خانم نجاتی است که در این‌باره هم گفت: سال گذشته یک‌هزار متر آلوئه‌ورا کاشتم که با سرمای ساوه از بین رفت، البته حتما خیری در این کار بود. سه هکتار باغ انار داریم که سیستم آبیاری قطره‌ای آن را طراحی و مدیریت کردم که انجام امور تکنیکی کشاورزی هم برعهده خودم است. تمام افتخارات را مدیون قرآن هستم و ادعایی ندارم.
برنامه‌ریزی جشنواره‌های فرهنگی شهرستان ساوه، برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مانند دادگستری و ..، حضور در محافل خانگی که اهالی علاقه‌مند به حضور خانم نجاتی هستند از دیگر فعالیت‌های این بانوی قرآنی است.
وقتی از مادرش پرسیدم، اشکی حاکی از عشق در چشمانش حلقه بست و گفت: مادرم 70 ساله است و همراه خودم زندگی می‌کند. با اینکه من فرزند ششم خانواده هستم اما خانواده قبول کردند من سکان خانواده باشم و مسئولیت مادر را برعهده بگیرم و به نگهداری از ایشان افتخار می‌کنم. مادرم بمب انرژی است وقتی مطالبه 5 صلوات برای حل مشکل دارم مطمئن هستم مشکلم رفع می‌شود. امیدوارم روزی برسد مادر اجازه دهند پای ایشان را ببوسم.
وقتی سخن از مادر به میان می‌آید پدر نیز یک سر دیگر است. اشکی از جنس دلتنگی در چشمانش بار دیگر حلقه بست و گفت: مرحوم پدرم بی‌سواد بود اما روحی بلند داشت، همیشه می‌گفت این دختر چراغ قبر من است. همیشه احساس می‌کنم دعای پدر با من است و باعث شده هیچ وقت کم نیاورم، خسته نباشم و عاشق کار باشم.
عشق به خانواده در کلامش موج می‌زد، نجاتی که در حال حاضر حافظ 20 جزء قرآن است و این مسیر را تا حفظ کل ادامه می‌دهد، بیان می‌کند: روزهایی را که با قرآن شروع می‌کنم پربرکت‌ترین روزهای زندگی‌ام می‌شود. همیشه ناهار منزل را خودم طبخ می‌کنم و اوقات تفریحم را با شیرینی‌پزی می‌گذارنم، آرزوی یادگیری خیاطی را هم دارم.
وی ادامه داد: 17 ربیع‌الاول روز میلاد حضرت رسول(ص) یکی از بهترین روزهای عمرم است و هر سال به نیت آن حضرت خدمتی قرآنی انجام می‌دهم. سال گذشته در این ایام یک‌هزارجلد قرآن در مناطق محروم و روستاهای ساوه توزیع کردم و امسال قصد دارم اولین همایش تکریم خادمان، حافظان و معلمان قرآن این شهرستان را برگزار کنم.
نجاتی افزود: در روز اول مهر یکی دیگر از بهترین روزهای عمرم رقم می‌خورد. برخی قرآن‌آموزهایم امروز دانشجوی پزشکی و مهندسی هستند بعد از گذشت این همه سال هنوز با شاخه گل به دیدنم می‌آیند و مرا به ادامه کار مصصم‌تر می‌کنند. یک ذره غم قرآن‌آموزان یا دانش‌آموزانم یک دنیا غم من است.
وی از زحمات مهندس منصوری، نماینده مردم ساوه در مجلس به دلیل بازدیدهای سرزده از حافظان و قاریان نوجوان تقدیر کرد و افزود: 16 حافظ کل کمتر از 16 سال در شهرستان داریم که سال گذشته در مسابقات مهدهای قرآن خوانسار رتبه ممتاز را کسب کردند. این بچه‌ها در حال حاضر مشغول حفظ نهج‌البلاغه هستند.
مدیر مدرسه قرآنی گل‌های بهشت ساوه در پایان گفت: گاهی برای برگزاری همایش یا مراسم مجبورم از دستگاه‌های دیگر کمک بگیرم اما قوانین دست‌و‌پاگیر سد راهم می‌شوند. ولی من هیچ‌گاه دلسرد نمی‌شوم و دلم به بچه‌ها خوش است. همیشه از ساعت 6 صبح بیدارم و بدون استثنا 7 سرکار هستم. با کمک خدا و قرآن، امروز ساوه 28 حافظ کل دارد که اکثر آنان کمتر از 16سال هستند. همیشه اعلام کردم افرادی که حافظ کل شوند بدون شهریه می‌توانند در مدرسه غیرانتفاعی گل‌های بهشت تحصیل کنند.
به گزارش ایکنا؛ کم نیستند بانوانی که بدون احساس خستگی خدمتی صادقانه انجام می‌دهند. جامعه امروز ما برای پویایی بیشتر نیاز به معرفی چهره‌های از جنس خود مردم دارد، افرادی که خود را تافته جدا بافته نمی‌دانند و حتی برای بدرقه بانویی که قصد عزیمت به مشهد دارد می رود. یا اینکه در همایشی یاد دانش‌آموزی می‌افتد که مشکل کلیه دارد و از خیرین طلب کمک می‌کند و همگی برای مداوای این دانش‌آموز قدم بر می‌دارند و این اقدام نه‌تنها زمینه حفظ این کودک بلکه برادرش را هم فراهم می‌کند. کاش بتوانیم این بانوان را بیشتر معرفی کنیم.

گزارش از مریم روشن

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم روشن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۳:۵۴
0
0
انصافا این تیتر خبری است، در این تیتر کدام از ارزش های خبری لحاظ شده است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۷:۰۶
تیتر خبر با تیتر گزارش متفاوت است
captcha