مسابقات تواشیح خوزستان فردا برگزار می‌شود/ شرکت ۱۱ گروه خوزستانی
کد خبر: 3725228
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

مسابقات تواشیح خوزستان فردا برگزار می‌شود/ شرکت ۱۱ گروه خوزستانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ ۱۱ گروه تواشیح از استان خوزستان در مسابقات تواشیح امسال نام‌نویسی کرده‌اند و فردا ۷ تیرماه مرحله ضبط اثر آن‌ها صورت می‌گیرد.

علی صافی، مسئول هماهنگ کننده مسابقات تواشیح در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه مسابقات تواشیح و همخوانی هر ساله از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه انجام میشود، افزود: امسال این مسابقات با یک ویژگی خاصی همراه شد و آن سه مرحلهای شدن آن است.

وی با اعلام اینکه مرحله اول مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار میشود، توضیح داد: در مسابقات سالهای گذشته نیز برگزاری غیرحضوری را داشتیم اما تفاوت مسابقات امسال با دوره‌های قبل این است که گروههای متقاضی در سایت اوقاف ثبتنام کرده و بعد از تأیید، زمان ضبط اثرشان مشخص می‌شود. به دنبال آن یک گروه از استان تهران با هماهنگی اداره مرکزی اوقاف جهت ضبط اثر گروه‌ها به استان‌های مختلف اعزام میشوند.

صافی با بیان اینکه امسال در سراسر کشور دو گروه به صورت واحد آثار تواشیح گروه‌های شرکت‌کننده را ضبط میکنند، افزود: سالهای گذشته گروه‌ها، خود اقدام به ضبط اثر خود میکردند و این باعث متفاوت شدن کیفیت آثار میشد. امسال یک گروه از تهران برنامهها را با کیفیت عالی ضبط میکنند. مرحله اول

مسئول هماهنگ کننده مسابقات تواشیح در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ادامه داد: بعد از ضبط اثر و داوریها، گروههایی که به حدنصاب مرحله نیمه نهایی رسیده باشند، طبق زمانی که برای آنها در نظر گرفته شده است به صورت حضوری اثرشان را اجرا میکنند و به صورت تلویزیونی ضبط می‌شود، نقاط ضعف و قوت اجرایشان توسط داوران گفته میشود. پس از آن نفرات برتر برای راهیابی به مرحله نهایی مشخص میشوند.

وی اعلام کرد: مرحله غیرحضوری مسابقات از اول تا دهم تیرماه در سراسر کشور برگزار میشود. برای هر استان تاریخ مشخص تعیین شده است که زمان ضبط اثر گروههای خوزستان پنج شنبه 7 تیرماه است.

به گفته صافی از استان خوزستان 12 گروه شرکت کردند که یک گروه انصراف داد. امالبنین(س)، تسنیم، آلیس، انوارالزهرا(س)، العباد، الانوار، نورالهدی، میعاد، مختار، المصطفی و انوارالثقلین گروه‌های خوزستانی هستند که برای شرکت در مسابقات امسال نام نویسی کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha