نگاهی به آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات کشوری قرآن/ فقط فینالیست‌ها به اراک می‌آیند
کد خبر: 3725383
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

نگاهی به آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات کشوری قرآن/ فقط فینالیست‌ها به اراک می‌آیند

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی آخرین وضعیت میزبانی اراک در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف را تشریح کرد و گفت: سال‌های گذشته، مسابقات سراسری قرآن در مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی در استان میزبان برگزار می‌شد اما امسال با شیوه‌نامه جدید تنها فینالیست‌ها به اراک می‌آیند.

نگاهی به آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات کشوری قرآن/فقط فینالیست‌ها به اراک می‌آیند

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، درباره مرحله استانی مسابقات قرآن کریم گفت: بیشترین بخش کار برای برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی که جمعه، 15 تیر‌ماه برگزار می‌شود، انجام شده است.
وی تصریح کرد: تبلیغات محیطی جهت آماده‌سازی و اطلاع‌رسانی از مکان برگزاری مسابقات از شنبه، 9 تیر در سطح شهر اراک آغاز می‌شود. این دوره از مسابقات مانند سنوات قبل با افتتاحیه مختصری صبح روز مسابقات و توجیه متسابقان آغاز می‌شود و با صداوسیما جهت پخش زنده مراسم اختتامیه مذاکراتی شده است.

امیدواریم تهران با داوری 13 داور بومی موافقت کند
حجت‌الاسلام حسینخانی با اشاره به این‌که سال‌های گذشته اکثر داوران مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف غیر‌بومی بودند از حضور 18 داور جهت داوری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف خبر داد و گفت: اسامی داوران پیشنهادی به تهران ارسال شده است که از 18 داور، 13 نفر آن‌ها بومی هستند. امیدواریم تهران با داوری 13 داور بومی موافقت کند.
این مقام مسئول زمان شروع مراسم اختتامیه مسابقات مذکور را ساعت 19 اعلام کرد و گفت: جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مسابقات از آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، آقازاده استاندار، مدیران کل، پیشکسوتان و فعالان جامعه قرآنی جهت شرکت در آیین اختتامیه دعوت بعمل می‌آید.
وی با بیان اینکه همزمان با تجلیل از منتخبان مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در مراسم اختتامیه از 65 حافظ طرح تربیت حافظان نیز تجلیل می‌شود، اظهار کرد: امسال برای اولین بار در حاشیه برگزاری مسابقات نمایشگاه کتاب قرآنی نیز برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینخانی اضافه کرد: کمیته‌های معین شده برای برگزاری مرحله استانی مسابقات به فعالیت خود ادامه می‌دهند. تمام نقاط ضعف و قوت مسابقات سال‌های قبل بررسی شده تا امسال شاهد کمترین تقاط ضعف باشیم. جهت رفاه حال مادران که فرزندان کودک دارند با یکی از مهدهای کودک هماهنگ می‌شود تا مربی مقداری از لوازم بازی و سرگرمی را در اختیار بگذارد. تعدادی قرآن نیز جهت استفاده متسابقان یا حاضران در مسابقات تهیه می‌شود. با نیروی انتظامی جهت استقرار در مکان و نظارت بر نظم اجتماعی و امنیتی مکاتبه شده است.

آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات کشوری قرآن کریم 
رئیس اداره قرآن اداره کل اوقاف استان در بخش دیگر از سخنان خود به آخرین وضعیت اقدامات جهت برگزاری مسابقات مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: جهت توانمندسازی متسابقان راه‌یافته به مرحله استانی دوره آموزشی با حضور اساتید بومی و کشوری برگزار شد، این دوره در 2 مرحله برای برگزاری مسابقات مرحله کشوری در اراک و محلات برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینخانی ادامه داد: لباس متحدالشکل ویژه بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است، متأسفانه از زمان برگزاری جلسه ستاد معین در استانداری هنوز احکام اعضا صادر نشده است، در جلسه‌ای که دوم خرداد در استانداری برگزار شد قرار بر این شد که جلسه ماهی یکبار با حضور مدیران استان و گزارش سه فرماندار از نحوه اقدامات برگزار شود. امید است با پیگیری استانداری احکام هر چه زودتر صادر و جلسات منظم برگزار شود.
وی بیان کرد: سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری به عنوان سالن اصلی، سالن آفتاب و امیرکبیر جهت برگزاری مسابقات قرآن در نظر گرفته شده است، بازدید اولیه توسط سازمان صورت گرفته و منتظر عوامل فنی و صدا‌وسیمای ملی هستیم تا نظر قطعی را اعلام کنند.

تغییر شیوه‌نامه اجرایی مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف
حجت‌الاسلام حسینخانی با اشاره به تغییر شیوه‌نامه اجرایی مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف گفت: سال‌های گذشته مسابقات سراسری قرآن در مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی در استان میزبان برگزار می‌شد اما امسال با شیوه‌نامه جدید مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی در یکی از استان‌های قم یا تهران برگزار می‌شود و تنها فینالیست‌ها به اراک می‌آیند، پیگیری بیشتر در این بخش ادامه دارد تا نتیجه قطعی اعلام شود.
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف استان مرکزی در پایان گفت: هتل‌ها در نظر گرفته شده است، با توجه به تغییر شیوه‌نامه اجرایی مسابقات مرحله کشوری باید تعداد از سوی سازمان اعلام شود تا جهت اسکان با مدیران هتل‌های پیشنهادی وارد مذاکره شویم. با شهرداری رایزنی جهت نصب المان قرآنی در یکی از میادین اصلی شهر انجام شده است که امید عملیاتی‌شدن داریم. درج زمان و مکان مسابقات قرآن مرحله کشوری در قبوض آب، برق، گاز و تلفن از دیگر اقدامات اجرایی جهت اطلاع‌رسانی عمومی است.
یادآور می‌شود؛ مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف صبح روز جمعه، 15 تیر‌ماه در دانشگاه فرهنگیان(پردیس شهید باهنر اراک) برگزار می‌شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha