اجرای طرح ملی بشارت 1452 در سه گام/ شبکه و رادیو قرآن دو راهبر اصلی رسانه برای استقبال مردمی
کد خبر: 3725402
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد:

اجرای طرح ملی بشارت 1452 در سه گام/ شبکه و رادیو قرآن دو راهبر اصلی رسانه برای استقبال مردمی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: طرح ملی بشارت 1452 در سال 1397، سی و هفت سوره جزء سی‌ام قرآن را مورد نظر خود قرار داده است و در سه گام فصل تابستان، پاییز و زمستان تلاش می‌کند از آخر جزء سی‌ام به سمت آغاز این جزء حرکت کند.

 اجرای طرح ملی بشارت 1452 در سه گام/ شبکه و رادیو قرآن دو راهبر اصلی رسانه برای استقبال مردمی

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در آیین آغاز طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 که عصر امروز، چهارم تیرماه در سالن اجتماعات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اظهار کرد: این جمله راهبردی و کلیدی که از مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به عنوان راهبرد اصلی همه فعالان و دستگاه‌های قرآنی مورد نظر قرار گرفت، اهتمام‌ها را به سمت اجرایی سازی این فرمایش انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه سندی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی که بالاترین مرکز سیاست‌ها و کلان‌ برنامه‌های قرآنی کشور است، تهیه شده است، عنوان کرد: پس از کوشش فراوان و همکاری همه دستگاه‌های قرآنی، این سند به تصویب رسید و حفظ قرآن کریم به عنوان موضوع راهبردی و اساسی دارای سندی در عالی‌ترین سطح کشوری قرار گرفت و پس از آن سند بحث راه‌اندازی قرارگاه‌های حفظ مطرح شد.
محمدی بیان کرد: تعیین تکلیف دستگاه‌ها نسبت به تحقق 10 میلیون حافظ قران انجام شد. در سال‌های گذشته به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم واقدامات پراکنده‌ای همه دستگاه‌ها براساس توان و ظرفیتی که داشته‌اند، در زمینه اجرایی‌سازی تربیت 10 میلیون حافظ انجام داده‌اند. لذا بنا بر این شد که از سال 1397 بتوانیم ذیل این برنامه بشارت 1452، یعنی هزار و 452 سال از نزول قرآن کریم تا به امسال گذشته است، بتوانیم با تمام ظرفیت صدا و سیما و تمام شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، تمام‌قد در خدمت این طرح باشیم.
وی عنوان کرد: همچنین تمام دستگاه‌ها با ظرفیت عالی بودجه‌ای و انسانی خود برای تحقق این موضوع ورود پیدا کنند. برنامه‌ریزی فشرده‌ای در این زمینه انجام شد و امروز که مراسم آغاز این طرح ملی است، مدخل ورود حفظ قرآن، جزء سی‌ام قران یعنی سوره‌های 37گانه جزء سی‌ام قرآن کریم بود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: این طرح در سال 1397، سی و هفت سوره جزء سی‌ام قرآن را مورد نظر خود قرار داده است و در سه گام تلاش می‌کند، از آخر جزء سی‌ام به سمت آغاز این جزء حرکت کند و در گام نخست که در تابستان امسال است، از سوره ناس تا زلزال را خواهیم داشت و در گام دوم که پاییز امسال است، از سوره مبارکه طارق تا بینه و در زمستان 97 نیز سوره نبأ تا بروج را خواهیم داشت.
وی با تأکید بر اینکه در طول برپایی این طرح ملی سه مرحله آزمونی خواهیم داشت، بیان کرد: نهایتا آزمون نهایی در هفته اول اسفندماه 97 برپا می‌شود. پیش‌بینی ما حداقل مشارکت 5 میلیون نفر در طرح ملی حفظ است که فکر می‌کنم این رقم را با تبلیغات شایسته و گسترده و اهتمام دستگاه‌ها و آحاد جامعه به دو برابر نیز افزایش دهیم.
محمدی با تأکید بر اینکه برای اجرای هرچه بهتر این طرح نهایت ظرفیت را برای تشویق مردم به خرج می‌دهیم، اظهار کرد: لذا برنامه‌های متنوع رسانه‌ای برای اقبال و استقبال مردم از قرآن کریم تولید شده است که پخش خواهد شد. البته شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن دو راهبر اصلی رسانه در اجرای این طرح خواهند بود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و شواری توسعه فرهنگ قرآنی و اتحادیه‌های قرآن و ده‌ها دستگاه دیگر به نوعی نقش آفرینی ویزه خود را در اجرای این طرح خواهند داشت.
وی ادامه داد: بنابراین تلاش ما بر این است که در سه قالب مشارکت‌ها را همراه کنیم؛ هم در قالب دولتی، عمومی و هم مردمی و امید است که با این مشارکت‌ها بتوانیم شاهد حضور افرادی که دوست دارند در این طرح شرکت‌کنند هم به صورت انفرادی، هم به صورت خانوادگی و هم سازمانی و دستگاهی باشیم.
محمدی تأکید کرد: امید است طرح ملی 1452 که طرح سازماندهی شده تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن که همان فرمایش و مطالبه مقام معظم رهبری است، بتواند تمام ارکان جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و همه را برای حضور و مشارکت همه جانبه در حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم فعال کند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۹:۳۷
0
1
شبکه قرآن و برنامه‌های قرآنی تلویزیون دچار اُفت شدید و مرگ مغزی شده‌‌اند و بیننده خود را از دست داده‌اند و عجیب اینجاست که ایکنا در این زمینه نقد و تحلیلی نداشته و نسبت به این آسیب بزرگ، سکوت را اختیار کرده‌است!
واقعا علت چیست؟
علی یحیایی از کرج
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۰۸:۲۹
0
0
امیدوارم آزمونی که نهایتا در مرحله اخر گرفته میشه طوری باشه که بشه با اتکا به اون گفت که ۵ میلیون نفر حافظ جزء سی قرآن داریم و برای افزایش آمار از کیفیت ازمون نزنیم.
متاسفانه خیلی از دستگاهها قبل از آزمون خیلی خوب امار میدن اما بعد از آزمون آمار دقیقی از قبول شدگان منتشر نمی کنند ، ان شاء الله که بعد از آزمون اسفند ۹۷ میزان دقیق قبول شدگان و شرکت کنندگان تفکیک بشه.
همه ما میدونیم که برای حافظ قرآن طبق مصوبه شورای عالی قرآن ملزوماتی هست که یکی از اونها تلفظ صحیح مخارج حروفه ، حالا سوال اینه اگر قرار به این ۵ میلیون نفر طبق تعریف شورای عالی قرآن بگیم حافظ قرآن چطور میشه این توانایی رو آزمود؟؟!!! یا اصلا قرار نیست این توانایی لحاظ بشه و این تعریف تشریفاتیهi!!!!! مانند آزمون های ارشاد که تا سال قبل اصلا به این آیتم نمی پرداختند!
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۱۷:۲۴
0
2
واقعا از مسئولین طرح 1452 گله دارم
از نام قرآن سواستفاده کردن
چی شد اون جوایزی ک وعده داده بودن
الان یه ماه از ماه رمضان گذشته...
صداقت چیزی که مسئولان این طرح ندارن...متاسفم ..
captcha