بهره‌مندی متقاضیان طرح 1452 از فضای آموزشی مؤسسات/ همراهی 200 هزار نفری به همت سازمان دارالقرآن
کد خبر: 3725405
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
قره‌شیخلو خبر داد:

بهره‌مندی متقاضیان طرح 1452 از فضای آموزشی مؤسسات/ همراهی 200 هزار نفری به همت سازمان دارالقرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه امسال عدد 200 هزار نفری برای این طرح از سوی این سازمان در نظر گرفته‌ شده، گفت: علاقه‌مندان برای حضور در فضای آموزشی طرح ملی 1452 می‌توانند با مراجعه به مؤسسات و خانه‌های قرآن در سطح کشور در این برنامه شرکت ‌کنند.

 بهره‌مندی متقاضیان طرح 1452 از فضای آموزشی مؤسسات/ همراهی 200 هزار نفری به همت سازمان دارالقرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در آیین آغاز طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 که عصر امروز، چهارم تیرماه در سالن اجتماعات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و گفت: با هماهنگی و تعامل خوبی که بین دستگاه‌های مختلف برقرار شده است، یک بار دیگر شاهد طرح قرآنی در سطح ملی با عنوان 1452 هستیم.
وی ادامه داد: این طرح با محوریت حفظ جزء سی‌‌ام قرآن کریم طراحی شده است. محور این طرح سال‌هاست که با رسانه ملی یعنی هم شبکه قرآن و معارف سیما و هم رادیو قرآن است و دیگر دستگاه‌ها بنا بر امکانات و وسعی که دارند، در اجرای این طرح کمک می‌کنند.
قره‌شیخلو عنوان کرد: اما چون کار، کار رسانه‌ای است، در سازمان دارالقرآن طی سال‌های گذشته تلاشمان بر این بوده که فضایی را برای استفاده افرادی که دوست دارند در این طرح شرکت کنند در رابطه با جلسات آموزش حضوری و رفع اشکال و استفاده از راهنمایی اساتیدی که در حوزه حفظ کار کرده‌اند، شرایطی را فراهم کنیم.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: امسال نیز عدد 200 هزار نفری برای این طرح از سوی سازمان دارالقرآن در نظر گرفته‌ شده است که البته اصل اجرای این تعداد بسته به تأمین اعتبار نیاز دارد. این تعداد را در نظر داریم از سوی مؤسسات و خانه‌های قرآن سراسر کشور اجرایی کنیم و بنا بر این است که فضایی برای حضور اساتید و مربیانی که در حوزه حفظ قرآن صاحب تجربه هستند، فراهم شود. این طرح هزینه‌هایی دارد که حداقل آن از سوی سازمان به مؤسسات و خانه‌های قرآن پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه البته کلاس‌های حضوری در قالب شش ماه بسته شده است، عنوان کرد: بخشی از آن نیز همراهی دوستان با برنامه‌ رسانه ملی در این طرح 1452 است وامیدواریم این تعامل و همکاری بتواند فضایی را ایجاد کند که مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در افق زمانی مناسب اتفاق بیفتد و همین کارها و حرکات فرهنگ حفظ قرآن را در کشور ما جاری و ساری کند که نقش رسانه در این امر مهم است تا مردم نسبت به حفظ قرآن و انس با قرآن و ارتباط جاری با قرآن حساس باشند. به ویژه والدین در مؤانست فرزندان با قرآن مؤثر هستند و امیدواریم اجرای این طرح‌ها خانواد‌ه‌ها و جوانان و نوجوان را بیشتر با قرآن مأنوس کند.
قره‌شیخلو بیان کرد: علاقه‌مندان برای حضور در فضای آموزشی طرح ملی 1452 می‌توانند با مراجعه مؤسسات و خانه‌های قرآن در سطح کشور در این برنامه شرکت ‌کنند.
وی در پایان گفت: امیدواریم همین گونه که ما مردم را به مشارکت در این طرح دعوت می‌کنیم، مسئولان تلاش کنند اگر وعده‌ای داده می‌شود، سرموعد مقرر به آنها عمل شود که خودش ابزار تشویق و ترغیب برای مردم به ویژه نوجوانان است و اگر مزه قرآن به خوبی در ذائقه نوجوان و جوانان بنشیند، این ارتباط با قرآن دائمی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha