حفظ 14 سوره در 52 برنامه رسانه‌ای در طرح ملی بشارت 1452/ تسویه جوایز برگزیدگان 3 دوره گذشته
کد خبر: 3725418
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

حفظ 14 سوره در 52 برنامه رسانه‌ای در طرح ملی بشارت 1452/ تسویه جوایز برگزیدگان 3 دوره گذشته

فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: طی فاز نخست طرح ملی بشارت 1452، حدود 14 سوره در جزء سی‌ام در 52 برنامه در تابستان اجرا می‌شود. البته عدد 14 نمادین است و در واقع 16 سوره حفظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در آیین آغاز طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 که عصر امروز، چهارم تیرماه در سالن اجتماعات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و گفت: با همکاری دستگاه‌های قرآنی کشور و با رهنمودهای مقام معظم رهبری، طرح قرآنی و عترتی 1452 را در سال 1397 با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم آغاز می‌کنیم.
وی عنوان کرد: امیدواریم در این طرح در دوازدهمین سال خود همراه با رسیدن سن انقلاب به سن بلوغ به شکوفایی در جلب نهادهای قرآنی و فرهنگی برسد، گویی که در طرح 1452 نقاط تلاقی را با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که تمامی فعالیت‌های قرآنی خود را مرهون این انقلاب قرآنی می‌دانیم، تنظیم می‌کنیم.
محمدزاده بیان کرد: طی تأمین اعتبار به عمل آمده، جوایز برگزیدگان باقی مانده سه دوره گذشته این طرح یعنی از طرح 1449 تا 1451 طی روزهای آینده به آنها اهدا می‌شود و امیدواریم تا چند هفته آینده تمامی برگزیدگان دوره‌های گذشته جوایز خود را دریافت کنند.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به جوایز ارزنده این طرح ملی برای تشویق و ترغیب خانواده‌ها و جوانان برای حضور در این پویش بزرگ، تصریح کرد: سال 97، به نوعی تبلور اوج همکاری‌ها و تعاملات مؤسسات بین تمام نهادهای فرهنگی و قرآنی به ویژه اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی است. برگزاری موفق و با تلاش همه جانبه همکاران می‌تواند تبلور بلوغ و به اوج رسیدن این تعاملات مختلف فرهنگی و قرآنی برای اقدام مشترک در سال 97 باشد که همان کمک به حفظ جزء سی‌ام قرآن است.
وی با اشاره به دنبال کردن هدف کمی برای این طرح، ادامه داد: این مربوط به افرادی می‌شود که حافظ جزء سی‌ام قرآن باشند، اما گروندگان به این طرح بزرگ و بهره‌مندی از بخشی از آموزه‌های جزء سی‌ام قرآن قاعدتا عددی بیش از 5، 10 و 20 میلیون خواهد بود و امیدواریم با تلاشی که در دستگاه‌های مختلف می‌شود، بتوانیم به گروندگان به این طرح بزرگ به نسبت شرکت‌کنندگان در طرح‌های قبلی بیفزاییم.
محمدزاده بیان کرد: بیش از 9 شبکه تلویزیونی دیگر علاوه بر شبکه قرآن و معارف سیما در این طرح حضور دارند و بالغ بر هفت ساعت برنامه تلویزیونی در رابطه با این طرح برنامه‌سازی و پخش خواهند داشت و زمان برپایی و اجرای این طرح از لحاظ رسانه‌ای ابتدای هفته آینده، 9 تیرماه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تلویزیون هفت ساعت در 52 روز برای اجرای این برنامه در فاز اول در ایام تابستان است، ادامه داد: حدود 14 سوره در جزء سی‌ام در 52 برنامه در تابستان اجرا می‌شود. البته این عدد 14 نمادین است و در واقع 16 سوره حفظ می‌شود، بنابراین حفظ 14 سوره در 52 برنامه رسانه‌ای در طرح 1452 برگزار می‌شود.
محمدزاده بیان کرد: سپس چنین حجمی را در فاز دوم این طرح در ایام فصل پاییز خواهیم داشت و در 52 روز نیز فاز سوم را در فصل زمستان برگزار می‌کنیم. این حجم‌ها به صورتی برنامه‌ریزی شده است که مؤسسات و مجموعه‌های حفظ عمومی از بهترین روش‌های برای حفظ جزء سی‌ام قرآن استفاده می‌کنند، به گونه‌ای که از حفظ انتهای این جزء آغاز می‌کنیم و تا زمستان به ابتدای این جزء خواهیم رسید.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما عنوان کرد: فضاهای عمومی برای تبلیغ این طرح در نظر گرفته شده است. اپلیکیشنی طراحی شده است که کارکردهای مختلفی دارد که یکی از آنها نحوه ثبت‌نام شرکت‌کنندگان و کارکرد دیگر کسب امتیاز برای دریافت جایز متنوع است که به هر میزان امتیازی که شرکت‌کنندگان دریافت می‌کنند، می‌توانند در قرعه‌کشی جوایز مختلف این طرح حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: میزان دقیق جوایز نیز مبنایی از 1452 است که در آینده نزدیک در خصوص این جوایز شفاف سازی می‌شود. اما فضای عمومی که این اپلیکیشن در آن قرار می‌گیرد، فضای تبلیغی روبیکا با 15 میلیون مخاطب در حال حاضر وهمچنین فضای اپلیکیشن سروش رسانه است که حدود 12 میلیون مخاطب دارد و از فضای تبلیغی گسترده و فضای پیامکی استفاده می‌شود.
محمدزاده با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت رادیویی برای این طرح، بیان کرد: شش شبکه رادیویی در کنار رادیو قرآن در این طرح حضور دارند. به اضافه رادیو اینترنتی ایران صدا که این طرح را حمایت می‌کند و 31 مرکز استان است که بالغ بر 62 رادیو و تلویزیون می‌شود در این طرح حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم خیلی از خانواده‌های قرآنی را در این طرح همراه کنیم، اظهار کرد: تا بتوانیم اختتامیه باشکوهی را با اعلام عدد و رقم میلیونی از حافظان جزء سی‌ام، زمینه‌های خشنودی حضرت ولی‌عصر(عج) و همچنین مقام معظم رهبری فراهم کنیم.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: با هماهنگی که با روابط عمومی سازمان صدا و سیما انجام شد، قرار است کل پرسنل سازمان صدا و سیما در این طرح شرکت کنند و از طریق ارشاد از همه کارکنان دولت و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی ازتمامی پرسنل تحت پوشش خود نیز برای حضور دراین طرح دعوت به عمل آمده است.
انتهای پیام

captcha