شرکت 60 هزار نفر از لشکر 84 پیاده لرستان در دفاع مقدس
کد خبر: 3725720
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
دریکوند مطرح کرد:

شرکت 60 هزار نفر از لشکر 84 پیاده لرستان در دفاع مقدس

گروه فرهنگی ـ فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان با بیان این‌که تدریس دروس دفاع مقدس توسط کسانی ارائه شود که در جنگ حضور داشته‌اند، گفت: در دوران دفاع مقدس این لشکر بیش‌از 60 هزار نفر نیرو اعزام کرده و دو هزار و 82 شهید، سه هزار و 724 نفر جانباز و 706 نفر آزاده داشته‌ایم.

شرکت 60 هزار نفر از لشکر 84 پیاده لرستان در دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از لرستان، تقی دریکوند، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان امروز سه‌شنبه، پنجم تیرماه در نشست رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فرماندهان نظامی لرستان اظهارکرد: در استان لرستان یگان‌های نظامی عملیات‌های بسیار خوبی در دوران دفاع مقدس انجام دادند به‌طوری‌‌که در عملیات فتح‌المبین تیپ 84 خوب درخشید و یکی‌از بهترین عملیات‌ها، عملیات فتح‌المبین بوده که با تیپ امام حسین(ع) ادغام‌ شده بود.
وی افزود: افتخار لشکر این است که در هیچ عملیاتی شکست نخورده و در پدافند نیز اگر ضربه وارد شده خودش ترمیم کرده است؛ این لشکر در دوران دفاع مقدس در بیش‌از 50 عملیات شرکت کرده و هم‌اکنون تیپ 84 در منطقه جنوب و تیپ 2 در منطقه سومار و نفت شهر مستقر است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس این لشکر بیش‌از 60 هزار نفر نیرو اعزام کرده و دو هزار و 82 شهید، سه هزار و 724 نفر جانباز و 706 نفر آزاده داشته‌ایم.
وی با بیان این‌که بیشتر منطقه عملیاتی لشکر 84 منطقه میمک و مهران بوده است، افزود: همکاری خوبی با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان داریم و در راستای جمع‌آوری خاطرات شهدا همکاری می‌کنیم و چندین جلد کتاب نوشته‌ شده است.
دریکوند با بیان این‌که شهدایی از فرمانده تیپ تا فرماندهان گردان تقدیم انقلاب اسلامی‌ شده و اکثر فرماندهان گروهان به شهادت رسیده‌اند، گفت: منطقه لرستان بسیار نزدیک به مرز است و با توجه به این‌که خاک‌ریز دوم بوده رزمندگان بسیاری را به مناطق جنگی اعزام کرده و رزمندگان خوب درخشیدند که امیدواریم حفظ آثار دفاع مقدس نیز آثار را جمع‌آوری کند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان ادامه داد: در راستای مستندسازی خاطرات با همکاری صداوسیما و واحدهای نظامی، برنامه منسجمی نوشته شود تا تمام خاطرات را حفظ کنند، در راستای ساخت سردیس رزمندگان نیز انتظار داریم حداقل سردیس چند فرمانده در استان ساخت شود و همچنین تدریس دروس دفاع مقدس توسط کسانی ارائه شود که در جنگ حضور داشته‌اند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
رامین فراهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۰۶:۵۹
0
0
من سرباز یکم وظیفه رامین فراهانی جمیع ل .۸۴ پ گ مخ گرهان عملیات اعزامی٫۱۳۶۵ ۱۸٫۱۰از تهران هستم و سعادت نسیبم گشت که به جمع شما بزرگان دلاور وغیور پیوسته ومفتخرگردم ای امیر دلاور لشکر دست خدا یاورت باد
captcha