تدوین77 رویداد فرهنگی در اصفهان تا ابتدای سال 97
کد خبر: 3726004
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

تدوین77 رویداد فرهنگی در اصفهان تا ابتدای سال 97

گروه فرهنگی - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان عصر روز گذشته در جمع دبیران کمیته‌های ستاد اجرائی خدمات سفر اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از تشکیل کمیته تدوین رویدادهای فرهنگی، گردشگری استان اصفهان در سال 97 خبر داد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون اللهیاری، اظهار کرد: نوروز یکی از مهم‌ترین رخدادهای فرهنگی و اصیل ایرانیان است که همه ساله بخش قابل توجهی از حجم سفر گردشگری داخلی را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از سفرهای هموطنان در نوروز اتفاق می‌افتد، لذا لازم است تا با تعریف ساز و کارهای مناسب خدمات رسانی به گردشگران به ویژه در استان اصفهان بیش از گذشته از مطلوبیت لازم برخوردار باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه با اشاره به لزوم توسعه کیفی گردشگری داخلی تاکید کرد: با توجه به بروز تحریم‌های جدید و ناعادلانه از یکسو و لزوم کیفی نمودن گردشگری داخلی از سوی دیگر، سازمان میراث فرهنگی به دنبال افزایش کیفیت خدمات گردشگری است، روی همین اصل طرح ساماندهی تعطیلات داخلی و به ویژه ایجاد تعطیلات در زمستان گام مهمی در توسعه کیفی گردشگری داخلی جهت ایجاد تنوع بهتر در مقوله سفرهای داخلی و همچنین مقابله با تحریم‌های ناعادلانه است.
اللهیاری گفت: در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی به گردشگران داخلی یکی از مهم‌ترین راه کارهای اساسی ما تعریف و اجرای رویدادهای فرهنگی جهت بهره مندی گردشگران از فرهنگ غنی ایرانی است، لذا این اداره کل بنا دارد تا با تشکیل کمیته ائی ویژه به تبئین تمامی رویدادهای فرهنگی و گردشگری استان اصفهان که می توان با پرداختن به آنها گردشگری داخلی را رونق داد بپردازد و این در حالی است که تا پایان خرداد 1397، 77 رویداد فرهنگی و گردشگری در استان اصفهان شناسائی شده و حتی برخی از آنها به ویژه در شهرهای کوچک و روستاهای استان برگزار می‌شود. که از آن جمله می‌توان به جشنواره کباب شهرستان گلپایگان اشاره نمود که با استقبال بیش از 15 هزار نفر از گردشگران در هفته گذشته مواجه شد.
انتهای پیام

captcha