اجرای طرح اعزام استادان تفسیر در ماه محرم به نقاط مختلف کشور
کد خبر: 3726181
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
میرکتولی خبر داد:

اجرای طرح اعزام استادان تفسیر در ماه محرم به نقاط مختلف کشور

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه گفت: به دنبال اجرای موفق طرح اعزام استادان تفسیر در ماه رمضان به سراسر کشور این طرح ویژه ماه محرم نیز از سوی مجمع عالی تفسیر حوزه برگزار خواهد شد.

 اجرای طرح اعزام استادان تفسیر در ماه محرم به نقاط مختلف کشور

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه شب گذشته، هفتم تیرماه در مراسم اختتامیه طرح اعزام استادان تفسیر به استان‌های سراسر کشور در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: اعزام استادان را از سال ۹۰ شروع کردیم و محوریت کار ما با توجه به سفارش مقام معظم رهبری در توجه به بقاع متبرکه این اماکن مقدس بود.

وی افزود: ۳۰ مفسر برای ۳۰ بقعه در ۳۰ استان انتخاب و اعزام شدند و با همکاری سازمان تبلیغات این افراد به مناطق مختلف اعزام شدند.

میرکتولی با بیان اینکه در سال اول با همت آیت‌الله مقتدایی کار آغاز شد و به علت موفقیت طرح، در سال بعد تعداد به دو برابر رسید و با همکاری دارالقرآن علامه طباطبایی و دفتر تبلیغات این تعداد در سال جاری به ۱۶۰ نفر رسید و ده نفر نیز به خارج کشور اعزام شدند.

میرکتولی با بیان اینکه امروز اولین تبلیغ تخصصی را مجمع عالی در کشور انجام می‌دهد اظهار کرد: در ماه محرم هم همین کار را انجام خواهیم داد تا معارف عاشورایی توسط ۱۰۰ استاد تفسیر برای مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار، ۵۰ استاد تفسیر هم به تهران اعزام شدند گفت: امیدواریم این طرح در سال‌های آتی نیز با قوت و کمیت و کیفیت بیشتر دنبال شود.

همچنین در این مراسم آیت‌الله مرتضی مقتدایی گفت: مرحوم علامه دارای خلوص، تواضع و روش ائمه (ع) و پیامبر (ص) بود؛ تواضع او بی نظیر بود.

وی افزود: علامه در مشهد در نماز آیت‌الله میلانی شرکت داشتند به گونه‌ای که در صف آخر عبای خود را پهن و نماز را به امامت ایشان خواندند در حالی که جایگاه علمی و معنوی او کم‌نظیر بود.

مقتدایی تصریح کرد: برنامه اعزام مفسر برنامه عظیمی است اینکه ۱۶۰ نفر از استادان تفسیر به مناطق مختلف اعزام و در مساجد و ... تفسیر قرآن بگویند کار کمی نیست.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که مطالب تفسیری بیان شده توسط استادان تفسیر در قالب مکتوباتی مانند کتاب و نشریه منتشر تا ماندگار شود.

مقتدایی تصریح کرد: پیشنهاد دیگر بنده این است که یکسری از موضوعات تفسیری انتخاب و توسط استادان تفسیر و چاپ شود.

وی افزود: این جلسات و طرح‌ها به برکت روحانیت و معنویت علامه طباطبایی است که همه بر سر سفره تفسیر ایشان گردآمده‌ایم.

همچنین مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در سخنانی با بیان اینکه دشمنان نهایت سعی خود را می‌کنند تا کشور با آشوب و بلوا بکشند گفت: البته سوء عملکرد برخی از مسئولان هم زمینه‌ساز است، ولی اعتراضات به حق مردم هم به بیراهه می‌رود و برخی شعار‌های انحرافی مانند جنگ در سوریه و ... را مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: پشت صحنه این مسائل، اسرائیل است والا نقطه قوت کشور ما کسانی مانند سردار سلیمانی هستند که نباید آن را تضعیف کنیم، زیرا مشکلات اقتصادی را باید در جای دیگری جست‌وجو و حل کنیم.

نجفی قدسی بیان کرد: رهبر انقلاب دیروز در بحث تبلیغ تاکید فراوانی داشتند و هر کسی به اندازه توان باید در اقناع مردم کمک کند و در مقابل جریانات انحرافی بایستیم.

انتهای پیام

captcha