گزارش ایکنا از مسابقات تواشیح خوزستان
کد خبر: 3726194
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

گزارش ایکنا از مسابقات تواشیح خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسابقات تواشیح خوزستان امسال با تصمیم سازمان اوقاف و امور خیریه با سبکی جدید و با حضور گروه فیلمبرداری از مرکز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، مسابقات تواشیح خوزستان امسال با تصمیم سازمان اوقاف و امور خیریه با سبکی جدید و با حضور گروه فیلمبرداری از مرکز برگزار شد.

11 گروه تواشیح از سراسر استان خوزستان در این مسابقات حضور داشتند که به گفته خود گروه‌ها استقبال خوبی نسبت به سالهای اخیر است.

گروه‌ها از سه ماه پیش از طریق مسئولان هماهنگ‌کننده از سوی سازمان اوقاف از تاریخ برگزاری مسابقات مطلع بودند و می‌توان گفت که شرکت‌کنندگان از این هماهنگر بسیار راضی بودند.

مسابقات تواشیح خوزستان با حضور گروههای شرکت کننده روز گذشته 7 تیرماه در مسجد 12 امام(ع) کوی نیرو اهواز برگزار شد.

نصرالله بریچی مسئول گروه تواشیح العباد اهواز در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان گفت: مرحله مقدماتی خوزستان هم‌سطح فینال کشوری است البته این موضوع طبیعی است چون خوزستان مهد تواشیح کشور است؛ با داشتن استادان برجسته، استفاده از اشعار خیلی خوب همه اینها آمادگی گروهها را دو چندان می کند.

عدم تبلیغ و عدم اطلاع رسانی به مردم عدم حضور آنها در مسابقات را در پی داشت

وی با بیان اینکه گروهها خیلی خوب اجرا کردند گفت: متاسفانه عدم تبلیغ و عدم اطلاع رسانی به مردم عدم حضور مردم در مسابقات را در پی داشت. حضور مردم خیلی مهم است تشویقهای مردم خیلی موثر در اجرای گروهها است. بالاخره ما برای مردم می‌خوانیم و مهمترین مسئله حضور مردم است ما تواشیح می‌خوانیم که مردم لذت ببرند. درست است که اینجا فضای مسابقات است اما برای جلب نظر مردم به سمت تواشیح و آشنایی آنها مردم با تواشیح خیلی مهم است که ما در این مسابقات شاهد حضور مردم نبودیم.

گزارش ایکنا از مسابقات تواشیح خوزستان

بریچی بیان کرد: همچنین مکان مسابقات هم اگر جایی در مرکزیت شهر انتخاب می‌شد بهتر بود. مسیر این مکان برای گروهایی که از کوت عبدالله یا عین دو می‌آمدند دور بود.

مسئول گروه تواشیح العباد اهواز افزود: گروه فیلمبرداری که از مرکز آمده بود، یک نفر بود که ضبط صوتی و تصویری را انجام می داد. از امکانات آنچنانی برخوردار نبود. البته این مطلب درون آیین نامه آمده و گله ای نیست و همه کشور به همین شکل ضبط می کنند.

باقر سواری مسئول گروه تواشیح میعاد اهواز در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان بیان کرد: امسال برای اولین بار سازمان اوقاف متولی ضبط صوتی و تصویری مسابقات تواشیح بود. ما در سالهای گذشته خودمان آثار را ضبط می کردیم که این قضیه موجب اعتراض گروهها و داوران شد و به همین دلیل امسال مقرر شد از طرف اوقاف یک گروه واحد برای ضبط آثار به استانها سفر کنند که این به عدالت نزدیکتر است.

اطلاع رسانی زمان برگزاری مسابقات خوب بود

وی ادامه داد: از طرف سازمان دوماه پیش این تاریخ برای برگزاری مسابقات خوزستان انتخاب شد و مرتب با ما در ارتباط بودند و اطلاع رسانی خیلی خوب بود.

سواری گفت: مکان مسابقات را نمی‌توان گفت حالت مرکزیت در شهر داشت اما خوب و خلوت بود و ما با آرامش آثارمان را ضبط کردیم.

گزارش ایکنا از مسابقات تواشیح خوزستان

مسئول گروه تواشیح میعاد اهواز بیان کرد: متاسفانه تبلیغات محیطی اوقاف خوزستان برای برگزاری مسابقات و اطلاع رسانی به مردم خوب نبود و در این رابطه بد عمل کردند. می‌توانستند در سطح شهر و فضای مجازی تبلیغات محیطی را انجام دهند تا مردم برای استفاده از مسابقات در محل حاضر شوند. در آیین نامه مسابقات هم آمده که حضور مردم بلامانع است. می‌توانست مسابقات با حضور مردم، خانوادهها ودوستان ما همراه باشد و آنها از نزدیک این برنامه قرآنی را ببینند.

وی عنوان کرد: با توجه به صحبتی که با اکیپ فیلمبرداری داشتم گفتند که تعداد گروههای خوزستانی بیشتر از دیگر استانها است. امیدوارم امسال هم خوزستانی‌ها مثل سال گذشته رتبه های برتر را به دست بیاورند.

گروههای خوزستانی قوی ظاهر شدند

مجید سواری مسئول گروه تواشیح آل یاسین اهواز هم درباره مسابقات به خبرنگار ایکنا گفت: تاریخ برگزاری مسابقات را از سه ماه پیش به ما اعلام کردند و اطلاع رسانی و هماهنگی خوب بود.

گزارش ایکنا از مسابقات تواشیح خوزستان

وی ادامه داد: استقبال گروهها خوب بود، البته به پای شش هفت سال پیش نمی رسد، اما استقبال خوب بود و گروهها کار کرده بودند و قوی ظاهر شدند.

سواری گفت: مکان مسابقات کمی برای ما دور بود اگر می‌گذاشتند یک جای کوچکتر که صدا پخش نشود بهتر بود.

گفتنی است، آثار ضبط شده برای داوری به تهران ارسال خواهند شد و پس از آن اعلام نتایج صورت می‌گیرد.

captcha