نخست‌وزیر سابق مالزی به زودی محاکمه می‌شود
کد خبر: 3726201
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
ماهاتیر محمد خبر داد:

نخست‌وزیر سابق مالزی به زودی محاکمه می‌شود

گروه بین‌الملل ـ ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد: نجیب عبدالرزاق، نخست‌وزیر سابق این کشور به زودی به اتهام فساد مالی و رشوه‌خواری محاکمه می‌شود.

نخست‌وزیر سابق مالزی به زودی محاکمه می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در کنفرانسی خبری در مقر سفارت این کشور در جاکارتا گفت: نجیب عبدالرزاق، نخست‌وزیر سابق مالزی به زودی به اتهام مسئله فساد مالی و رشوه‌خواری محاکمه خواهد شد.

وی افزود: همگان می‌پرسند که چرا نجیب عبدالرزاق تاکنون بازداشت نشده است؟، اما من معتقدم که وی به زودی محاکمه خواهد شد، اما باید دلایلی قوی در این زمینه وجود داشته باشد تا محاکمه وی منجر به شکست نشود.

خبر دیگری از مالزی حاکی است که وزیر دفاع این کشور دیروز(7 خردادماه) اعلام کرد به زودی نظامیان خود که در عربستان مستقر شده‌اند را از این کشور خارج کرده و به مشارکت این کشور در ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن پایان می‌دهد. 

محمد سبو تصریح کرد: با توجه به تلاش مالزی برای حفظ سیاست بی‌طرفی در جنگ یمن و اینکه «کوالالامپور» نمی‌خواهد از ایدئولوژی سیاسی هیچ یک از قدرت‌ها طرفداری کند این تصمیم در نشست هفته گذشته کابینه اتحاذ شد. 

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فرودین‌ماه سال ۱۳۹۴ یمن را هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. این حملات به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مالزی از سال ۲۰۱۵ نیروهای خود را به عنوان بخشی از این ائتلاف به عربستان اعزام کرده بود.
 
انتهای پیام
captcha